Unlock Bluechart

Jag har kommit över en bluechart atlantic kopia .Hur skall jag göra för att låsa upp den ? Jag har en kod för pc men måste visst ha en för gps också .Var får jag tag i den ?

När man köper BlueChart får man en upplåsningskod med CD:n. Den använder man sedan för att låsa upp den region man önskar och knyta till en GPS med ett visst serienummer, http://shop.garmin.com/cartography/mapsource/default.asp
Det fungerar likadant med CitySelect och CityNavigator på GPS V respektive StreetPilot III.

Om du har piratkopierat CD:n och fått en kod knuten till en annan GPS än din så har du nog kommit så långt du kan, du kan titta på sjökorten i datorn men inte ladda ner dem i GPS:en. Den bistra sanningen är nog att du måste betala för grejorna.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Två koder?

Jag har ingen kodad karta till min GPS, men jag har för mig att man kan få två koder till varje kartprodukt, så att man kan köra samma karta i två GPS mottagare.

Om inte båda koderna är använda, borde det ju gå, om nu den som rättmätigen har betalt tycker det är OK. Jag hade knappast släppt till, om det varit min...

Anders

OK

Helt riktigt. Jag tänker inte skriva mer om detta här, heller, men jag tycker inte att vi diskuterade något illegalt när jag påpekade att Garmin inom licensavtalets ramar tillåter användning av två olika GPS till en och samma kodad kartprodukt.

Nu slutar jag tjattra om detta.
Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips