• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Undran om tonåringar på utsidan

Jag undrar om det finns några tonåringar på utsidan.se för att det skulle vara roligt att chatta med någon likasinad, för om man är ine på utsidan.se måste man ha någon sorts intrese för friluftsliv.Så om alla tonåringar på utsidan.se hör av sig skulle jag bli glad :)

I övre kanten på "ungdom".. men några kommentarer:

* Väldigt få ungdomar i åldrarna 18-22
* Väldigt få tjejer
* Lite fler, men absolut inte många i åldrarna yngre-16
* Brukar vara full aktivitet på ungdomar överallt annars, men inte på utsidan :)

// Jocke, 23

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag har också lagt märke till att de är väldigt få unga i åldern 18-22 på utsidan, mycket märkligt kan jag tycka.

/daniel 22

Joakim Ambrosson; sa:

* Väldigt få tjejer

så att man både är tjej och "ungdom" (kallas man det vid 22 års ålder? =) är en ganska ovanlig kombination med andra ord...

bomsidaisy; sa:
Joakim Ambrosson; sa:

* Väldigt få tjejer

så att man både är tjej och "ungdom" (kallas man det vid 22 års ålder? =) är en ganska ovanlig kombination med andra ord...

Haha, ja, hoppa på mig, gör det.. ;)

Nej, men ville bara beskriva hur det ser ut, som jag tror att det ser ut tyvärr :( Väldigt ont om tjejer och ont om folk i "min" ålder, både killar och tjejer.

Såg dock att det var en utbildning på G för blivande friluftsledare i Friluftsfrämjandet den 1-5:e juli, men då jobbar man ju självklart :( Hade varit skoj att vara i Idre och bara umgås med de i ens egen ålder 18-25.

// Jocke, som dock får paddla v25 nu.. weeei

Henke foppa; sa:
Jag undrar om det finns några tonåringar på utsidan.se för att det skulle vara roligt att chatta med någon likasinad, för om man är ine på utsidan.se måste man ha någon sorts intrese för friluftsliv.Så om alla tonåringar på utsidan.se hör av sig skulle jag bli glad :)

jag e arTON år och är fliluftsintresserad...hör av dig!

Joakim Ambrosson; sa:

haha, betrakta dig påhoppad i så fall ;) ...nä, men håller fullständigt med. de jag klättrar, cyklar, paddlar osv (har precis börjat paddla fors, skitskoj!!!) med är i stort sett bara killar. inget mig emot, utan det e bara min erfarenhet.

Joakim Ambrosson; sa:
Såg dock att det var en utbildning på G för blivande friluftsledare i Friluftsfrämjandet den 1-5:e juli, men då jobbar man ju självklart :( Hade varit skoj att vara i Idre och bara umgås med de i ens egen ålder 18-25.

låter kul, jobbar jag med dock....friluftsutbildning på nya zeeland lockar dock efter examen nästa år...men bara lösa planer än så länge...var ju det här med pengar också, kostar ju en del, tyvärr. Paddla förresten, vart bär det av då? Stockhoms skärgård är ju inte fy skam att paddla i den.

bomsidaisy; sa:
Joakim Ambrosson; sa:

haha, betrakta dig påhoppad i så fall ;) ...nä, men håller fullständigt med. de jag klättrar, cyklar, paddlar osv (har precis börjat paddla fors, skitskoj!!!) med är i stort sett bara killar. inget mig emot, utan det e bara min erfarenhet.

Joakim Ambrosson; sa:

låter kul, jobbar jag med dock....friluftsutbildning på nya zeeland lockar dock efter examen nästa år...men bara lösa planer än så länge...var ju det här med pengar också, kostar ju en del, tyvärr. Paddla förresten, vart bär det av då? Stockhoms skärgård är ju inte fy skam att paddla i den.

om det är äventyrsledarutb i nelson du tänker på så går den att få finansierad av csn på samma sätt som andra utb. finns bara fördelar med att åka dit så sluta fundera o packa väskan.

Nog finns vi...

Nog finns det lite unga tjejer som hänger här, fast vi är väl helt klart en minoritet. Sen kan det vara så att fler är som jag och läser mer än vad de skriver...

Var ute och paddlade Ingarö runt igår med en viss påhopperska (Karolina Stråby) och vi kom då in på ungdomars sällsynthet på siten. Hon var liksom andra, mycket tysta och postade hellre en för lite än en för mycket. Lite trist eftersom folk inte märks så mycket.

Själv postar jag rätt mycket och försöker synas lite, det skapar massor med nya kontakter! Så, se till att skriv! :)

// Jocke, solbränd till förbannelse..

Kompisar som ej är med på siten

Har kompisar som också är i åldern 21-22 som inte är med och aktiva här på siten. De är av blandat kön. Jag tror det är så att har man en gång hittat en grupp och förening som man trivs ned så söker man sig inte vidare.
Man vet ju inte villka som är intresserade av friluftsliv rent generellt heller. Det är ju som så att många som är intresserade av friluftsliv faktiskt inte visar detta på fritiden, eftersom man riskerar att få en tönt/idiot-stämpel då. Då menar jag inte att man ka äga en gtx jacka utan allmänt vad man ger uttryck för.
Måste tacka siten. Det var igenom denna site jag träffade några av mina bästa friluftskompisar. Det var genom dessa den riktiga friluftsgnistan tändes igen.
Själv försöker jag dra med folk i en frilufts-studentförening på Liu. Vi har grymt kul ihop:)

Filip 21 och fortfarande "ungdom"?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips