Underbara Indien, igen!

Hallå,
Efter en helt underbar cykling i Kina, Laos och Thailand i vintras, är det dags att klura ut nya destinationer för kommande vinter.
Cyklade hela indiska västkusten på en indisk Hero med plastpedaler i fjol (rekommenderas inte) men blev helt betagen av sträckan Bombay Goa .Helt fantastisk natur.
Vill cykla om samma sträcka i år, men skippa Goa-Cape Comorin biten.
Har någon som har cyklat genom Indien från Goa till Madras goda råd? Hur är vägarna?
Ska jag cykla söderut genom landet istället. Vill korsa kontinenten.
Hur är vägarna till Hamp, waste of time?
Alla goda råg är välkomna!

Finns någon som vill hänga med?
Turkish Airlines har finfina biljetter till Bombay för 5100:- och 30 kg bagage!!!!

Jag är 54 år och vältränad, men förvånad över hur mycket gammkroppen åndå klarar av!

Cheers
Claes
 
indiencykling

Hej!

Lät bara så himla kul att cykla i Indien, och jag blev lite nyfiken på när?, hur länge? etc. Har bara varit i det området en gång, för två år sedan, men då utan cykel..

Cecilia
 
India

Hej,
Har tänkt åka 10e januari och åka hem 10e mars.
Den finaste biten är mellan Bombay och Ganpatipule 30 - 40 mil om jag minns rätt, med fantastiska stränder och lite äventyrligt med c:a 5 floder att ta sig över, vissa med segelbåt!
Men på denna sträcka finns inte en enda turist eller turistort!! Helt orört är det...
Alla som har lust, kan komma med. Lite bökigt är det med vägval och hotell, men jag har cyklat där så jag kan guida.
Man kan ju ta tåget när det blir tråkigt, sista 20 -30 milen tex...
För den som är intresserad, har jag lite bilder och dagböcker på:
Backpacking.se
Sök på användare "dumuzi"

Classe
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.