• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

UCPA, segla, vindsurfa eller kita?

Hej
Någon som är sugen på att hänga med ner till UCPA Bénodet 1 vecka (v.29, 30 eller 31) och segla, vindsurfa eller kita? har inte riktigt bestämt mig ännu men jag lutar åt någon av de aktiviteterna. Har rest med UCPA till alperna 2 ggr tidigare men aldrig på sommaren.
Jag har bil så om man delar bensinen på 2 eller fler behöver inte transporten bli så dyr.
Hälsningar
/Ian

Hej Ian.

Jag är lite sugen på kite eller katamaran i Benodet v29. Har varit i alperna på vintern med UCPA ett otal gånger, men aldrig provat sommarresorna i Frankrike.
Hade du tänkt dig att bila ner bara 1 vecka, eller planerar du en längre tur?
v29 är min sista semestervecka, så jag måste hemåt direkt.

/Katarina

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Hej Katarina
Kul att du är intresserad. Jag kan tänka mig vilken som helst av veckorna, så v.29 är OK med mig. Har bara tänkt mig att vara borta en vecka. Katamaran tror jag kan vara kul, billigare än kite också. Bor i Göteborg. Jag hör av mig direkt till din mail.
/Ian

Hej,
Var där och vindsurfade för några år sedan. Det var helt ok även om vattnet är kallt. De som "k-surfade" var dock mindre nöjda - de fick inte till ett åk på hela veckan på grund av vindförhållanderna. Vet inte om detta är vanligt men tänkte jag skulle nämna det iallafall.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips