Turskidor i Gbg?

Hej!
Jag skulle behöva köpa (alternativt hyra) ett par turskidor med stålkant, helst inte vallningsfria men det får väl gå i nödfall. Är det någon som vet var man kan hitta sådana i Göteborg med omnejd?

Tacksam för alla råd! (ev kan begagnat komma ifråga om jag blir desperat nog. Har DU skidor till salu? ;-))

Ingrid

Tilde; sa:
Hej!
Jag skulle behöva köpa (alternativt hyra) ett par turskidor med stålkant, helst inte vallningsfria men det får väl gå i nödfall. Är det någon som vet var man kan hitta sådana i Göteborg med omnejd?
Tacksam för alla råd! (ev kan begagnat komma ifråga om jag blir desperat nog. Har DU skidor till salu? ;-))
Ingrid
Hej,
Jag har hyrt ett par gånger (för flera år sedan) från en liten källarplacerad Sportbutik vid Hedens östra sida (där cykelvägen mitt över Heden börjar närma sig Polishuset och Ullevi).
När jag scannade marknaden då var detta det enda jag såg av turutrustning i denna stad (som jag minns det), men nu borde väl Naturkompaniet och de andra ha...
Tycker,
Patric

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Turskidor i Gbg

Udéns sport på Övre Husarg är de enda jag vet som har vettigt utbud.

Är det äntligen vinter i Göteborg?

Tilde; sa:
Hej!
Udéns Sport och Naturkompaniet på Korsgatan är de två ställen jag känner till men kolla gärna med Fjällsport också. De säljer ju trots allt pulkor och har litet mer plats nu.
Huvudtipset är förstås Udéns.
Sportkällaren vid Heden verkar övergiven. Vi lyckades aldrig komma in eller få svar på telefon där ifjol trots flertalet försök.

Skall du köpa turskidor så gå till Biskopsgårdens Sport som ligger i Kålltorp. Det är en sportbutik med inriktning på längdskidåkning. Bra utbud av längdskidor av alla typer.

Gunnel

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips