Turpjäxa m löstagbar innesko

Jag har stora problem m skoskav o tror att en bidragande faktor är att jag oftast blir fuktig om fötterna. För att kunna torka skorna vill jag därför köpa pjäxor m urtagbara skor, vad tror ni om det? (De enkla knepen för skoskav har jag testat massa gånger).

O då kommer nästa fråga, vad finns det för några att välja på? Har sett Lundhags Guide, men jag är inte så förtjust i cellgummit i mina vandringskängor för jag tycker det blir fuktigt o jag får lätt skav…

nån som har tips på nån pjäxa, gärna i läder?
 
Jag har Lundhags Guide, och innerskon i ull är så tjock så jag tror knappast du kommer att känna av cellgummit i ytterskon. Jag är väldigt nöjd med dem, jag har aldrig frusit och har kunnat åka över sjöar med flera decimeter vatten på isen utan att något vatten trängt in i skon. Men de kan kännas lite klumpiga.
 
Om du inte har väldigt konstigt formade fötter bör väl Alfa- eller Lundhagspjäxorna kunna fungera, Lundhags Guide-pjäxan är ju många nöjda med. Själv har jag bara provgått Lundhags Guide. Jag har träffat en herre med påtagligt breda och "knöliga" fötter som hade löst problemet med en bred skalsko, jag tror det var en Graningekänga av äldre modell med extra bred läst och cellgummifot. I den hade han en ullfiltsula och sån där innersko man kan värmeforma hemma, jag tror den han använde var från en Garmin telemarkpjäxa... (Dock hade han ju inte BC-bindning utan en sån där jaktbindning som ser ut som en snowboardbindning, och Tegsnässkidor.)
 
En annan lösning är att köpa vanliga läder pjäxor en eller två storlekar för stora och använda dem med filtinnerskor. Använder själv ett par crispi stetind på det viset.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.