Turen går till thailand

Hej allesammans!
Har beställt en sexveckors biljett till thailand som bland annat ska innehålla Dykning och en trek.
Nu är det så att jag undrar om det är någon som har erfarenhet från någon trekarrangör i Thailand som eventuellt kan rekommendera (eller för all del avråda) från denne?
Gärna med någon sorts prisbild?
Vart trekken kommer att vara är egentligen inte så noga eftersom jag kommer att vara mkt flexibel, men jag ska definitivt upptill Chiang Mai och de trakterna. Om ni dessutom har något allmänt tips som är bra så är jag otroligt tacksam!

Ha det!

Daniel

Hej

Det var ju ett tag sedan jag var i de trakterna (1992) så det har väl hänt en del kan jag tanka mig. Men då var jag i en liten by väster om Chang Mai som heter Mae Hong Son. Det var basen som vi använde oss av för trekking. Området öster om byn var trevligt med både Karen och Lisu byar att besöka på vägen.

trevlig resa
mvh
johan

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Thailand

Hej!
Jag tipsar om att inte göra trekken i Chang Mai utan istället göra den i Chang Rai en stad som ligger nära Chang Mai.
Många som vi träffade som hade trekkat i Chang Rai tyckte att områdena var söndertrekkat och att det i byaran ofta var lika många vandrare som bybor.
Jag trekkade i Chang Rai i tre dagar, det var jättebra.
Jag köpte paket av mitt guesthouse, tror att det hette Chat Guesthouse.
Det kostade runt 500 kr och då ingick mat, men massa god mat!
Runt Chamng Mai finns det också andra ställen där man kan trekka, Pay ska vara ett bra ställe.

Hoppas att du får en bra trekk!
/Jens

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips