Tryckskada på baksidan ?

Har köpt nya Salomon Gore-tex (rookie :)) skor för 1500 kr.
De är halv höga (korta skaft).
Har gått ca: 8 mil med dem.
De klämmer på baksidan precis vid "skaftet".
Gör ont som fa....... precis bredvid hälsenan.
Första 3 rundorna så knöt jag dem lagom hårt, hjälpte inte.
Har gått 4 rundor utan att knyta "överdelen", gör ont ändå.
Vad göra ?
/Jari

Jag hade liknande problem med mina kängor, dom tryckte åt konstigt på framsidan. fast det gick över efter ett par mil och nu skulle jag inte byta bort dom för allt smör i småland..

men kolla också med affären du köpte dojjorna i.. kanske har du fortfarande öppet köp?

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Slan; sa:
men kolla också med affären du köpte dojjorna i.. kanske har du fortfarande öppet köp?

Ööhmm, öppet köp efter 8 mils vandring? Då får det nog vara en expedit som både är blind och har en dålig dag ;-)

Möjligen kan man försöka sig på någon form av reklamation... men det är nog ett halvknepigt fall eftersom tillverkaren alltid kan säga något i stil med "synd att de inte passar din fot, men det är inget fel på kängan".

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips