Trasigt ankare

Klättrade på kanalklippan vid Danvikstull här om dagen, och upptäckte att en mutter saknas vi toppankaret på en av lederna... Om jag inte minns helt fel så finns det en bultkommité som man kan anmäla sådana saker till. Någon som vet hur man ska gå till väga???

Å förresten, hur i hela friden kan en mutter bara försvinna? Sabotage? Hoppas inte...

/david
 
De vet redan...

Detta mail gick ut från Stockholms Klätterklubb i lördags (7/9):
"Hej,

Vi har fått in information om att en av limbultarna, på led "Kanalen" samt "Patrik Agerkrans led" vid Kanalklippan, Danvikstull är väldigt lös.

Man bör nog fira av från den hela limbulten och använda en av borrbultarna
bredvid som extra säkring.

Bultansvarig är informerad och skall kolla upp detta.


Med vänliga hälsningar
Stockholms Klätterklubb "

Dock så sant så att det är märkligt hur en bult kan försvinna!

/ Nicke
 
Jag tror att ni pratar om ett annat ankare...? Den mutter jag menar är på led 14 "Vi slänger dynamit på motorbåtarna". Men jag kan ha fel...

/david
 
engdell; sa:
De kan vara så att de plockade bort den för att förhindra fortsatt användning. Verkar räddat ett liv :)

//Leif

Förlåt mig, jag skrev fel i mitt inlägg tidigare, ska så klart vara att det är märkligt att en mutter kan vara bort, hade det varit en hel bult så hade det ju inte varit så konstigt, men en mutter på en bult...

/ Nicke
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.