Trapper adventure?

Är det någon som provat ovanstående? Och vad är en slalomsits, hur ser en sådan ut? (finns tydligen som tillval). Tycker att Trappers hemsida är bland det tråkigaste jag sett, tyvärr.

/Pad
 
Trappers hemsida är lika tråkig som Adventuren är rolig.
Då förstår du hur kul kajaken är att paddla.

Att den skulle vara lättmaövrerad kom ju inte som någon större överaskning, men att den dessutom var otroligt lättdriven tyckte jag var possitivt.

Har paddlat den några gånger under olika förhållanden och jag tycker att det är den roligaste kajak jag någonsin har paddlat (och jag har haft några stycken)

Helt klart har Friedel fått till en riktig fullträff med den här kajaken.


Har skrivit mer om den på

www.kristoffer.sportsblogg.se

// Kristoffer
 
Slalomsits

Är det någon som provat ovanstående? Och vad är en slalomsits, hur ser en sådan ut? (finns tydligen som tillval). T

/Pad

När jag var på kanotslalomkurs i Åre för > 20 år sedan så hade forskanoterna nog inget ”ryggstöd”. Vitsen var nog att man lättare skull kunna böja överkroppen bakåt dels vid (försök till) eskimåsväng och att man skulle lättare kunna ducka bakåt om för att undvika att överkroppen tog i en slalomport.

Sedan hade dom limmat fast en massa liggunderlag på sidorna (invändigt) av sitsarna så att ändan satt fast mot kajaken. Om det är detta Trapper avser med "slalomsits" vet jag inte. Men Friedel läser nog här på paddlingsforumet var och varannan dag, så det kommer nog ett svar från en säker källa inom kort.

Fast just nu är det väldigt fint väder, så Friedel kanske ute och paddlar i stället för att sitta inomhus vid datorn

Per
 
Är det någon som provat ovanstående? Och vad är en slalomsits, hur ser en sådan ut? (finns tydligen som tillval). Tycker att Trappers hemsida är bland det tråkigaste jag sett, tyvärr.

/Pad

En Slalomsits sitter i en slalomkajak.

Den konvetionella sits vi visade på Älvsjömässan var inte helt bra. Vi har därför tagit fram än ny som blivit mycket bättre. Och den är den vi rekomenderar. Slalomsitsen är väl tight och den nya funkar bättre om man paddlar längre sträckor

Hans Friedel
 
En Slalomsits sitter i en slalomkajak.

Den konvetionella sits vi visade på Älvsjömässan var inte helt bra. Vi har därför tagit fram än ny som blivit mycket bättre. Och den är den vi rekomenderar. Slalomsitsen är väl tight och den nya funkar bättre om man paddlar längre sträckor

Hans Friedel

Hei Hans!
Jeg er en vanlig havkajakkpadler som ønsker meg en god surfekajakk. Jeg tenker på å kjøpe en Trapper Adventure. Jeg skal bruke den som bølge- og surfekajakk og som dagsturkajakk. Det betyr at jeg i løpet av en økt kommer til å padle 10-20 km.

Jeg ønsker å ha så god kontroll som mulig i bølger og på surf. Samtidig må det være behagelig å kunne padle 20 km i kajakken. Har du noen mening om jeg bør gå for slalomsitsen eller en vanlig (standard) havkajaksits?
 
Hei Hans!
Jeg er en vanlig havkajakkpadler som ønsker meg en god surfekajakk. Jeg tenker på å kjøpe en Trapper Adventure. Jeg skal bruke den som bølge- og surfekajakk og som dagsturkajakk. Det betyr at jeg i løpet av en økt kommer til å padle 10-20 km.

Jeg ønsker å ha så god kontroll som mulig i bølger og på surf. Samtidig må det være behagelig å kunne padle 20 km i kajakken. Har du noen mening om jeg bør gå for slalomsitsen eller en vanlig (standard) havkajaksits?

Hejsan

Välj en standard sits den är ganska tight och bekvämare än en slalom

Hans Friedel
 
Hur många liter

Hans en fråga.
Hur många liter är Adventure?
En annan fråga: Kanotbryggan Artic som Trapper tog över,var tog den vägen?




Skädda Längd: 500 cm
Bredd: 54 cm
Sittbrunn: 39 x 70 cm
Vikt: ca 24 kg
Maxdeplacement: 120 kg
Färger: helvit, gul/vit, röd/vit, grå/vit, orange/vit

<object width="400" height="300"> <param name="flashvars" value="offsite=true&lang=en-us&page_show_url=%2Fphotos%2Fveterankanoten%2Fsets%2F72157622817390680%2Fshow%2Fwith%2F4110354204%2F&page_show_back_url=%2Fphotos%2Fveterankanoten%2Fsets%2F72157622817390680%2Fwith%2F4110354204%2F&set_id=72157622817390680&jump_to=4110354204"></param> <param name="movie" value="http://www.flickr.com/apps/slideshow/show.swf?v=71649"></param> <param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed type="application/x-shockwave-flash" src="http://www.flickr.com/apps/slideshow/show.swf?v=71649" allowFullScreen="true" flashvars="offsite=true&lang=en-us&page_show_url=%2Fphotos%2Fveterankanoten%2Fsets%2F72157622817390680%2Fshow%2Fwith%2F4110354204%2F&page_show_back_url=%2Fphotos%2Fveterankanoten%2Fsets%2F72157622817390680%2Fwith%2F4110354204%2F&set_id=72157622817390680&jump_to=4110354204" width="400" height="300"></embed></object>
 
Senast ändrad:
Hej Bengt

Volymen för Adventuren ligger på knappa 300liter

Arctiken finns kvar men efterfrågan har inte varit så stor jag tror man har kvar kajaker från förra säsongen

Trappers Albacore är en betydligt modernare kajak större luckor, roder och bättre sjöegenskaper

Arctiken är dock inte en dålig kajak den är bara lite omodern

Adventuren har säkert också konkurerat med Arctiken. Där är Adventuren en betydligt smidigare kajak mer fokuserad på surf, roll och lek mer än långfärd


http://www.youtube.com/watch?v=5yPlcSMyNTw

Hans Friedel
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
hannulan Trapper Adventure Paddling allmänt 10
Furuvikarn Laga spricka i Trapper kanadensare, hur får jag bort flytelement i fören? Paddling allmänt 0
LoveLins Trapper Salmon K2 Combi reparation Paddling allmänt 6
Prippen Delar till Trapper Paddling allmänt 18
M1G Motorfäste till kanot (kanadensare, Trapper STD) Paddling allmänt 7
Tjelvar Rapids Trapper? Paddling allmänt 1
saffran Tahe wind, jämfört mot Trapper Aral/Royal Paddling allmänt 7
eyck Trapper Salomon K2 (a.k.a. Combi/Kombi) Paddling allmänt 1
leding95 Angående trapper albacore K1 // Tankar och Frågor Paddling allmänt 10
herkules84 Trapper Legend Paddling allmänt 9
sumpa Vill du ha en kanot? Trapper bytes mot kajak. Paddling allmänt 1
frgu Reval viking eller Trapper BarraQ?? Paddling allmänt 3
oberg_niklas Täcklock till Lill Trapper Paddling allmänt 5
jonathanh Trapper K1 Fighter Paddling allmänt 3
knatte Trapper albacore? Paddling allmänt 10
johan5588 "Trapper Marine" eller Boreal Design -Inukshuk ?? Paddling allmänt 5
loabanan Rodersystem på Trapper Response? Paddling allmänt 3
olmaka Trapper Dolphin med skädda? Paddling allmänt 1
Guppi Trapper vs Point65 eller någon annan Paddling allmänt 3
blötdjur Tips ang Trapper Baltic Paddling allmänt 17
vid köpa point 65 / Trapper i Estland själv hur göra ? Paddling allmänt 2
segelod Trapper Barracuda Paddling allmänt 2
Mallaskralla Har någon provat Trapper enmanskajaker? Paddling allmänt 1
maska Trapper K1 Respons Paddling allmänt 1
somelvis Trapper response vs Point 65 Paddling allmänt 6
Johan H trapper Paddling allmänt 1
lom Seagull Ocean/Trapper Dolphin via Rainbow Laser Paddling allmänt 3
famsundström Erfarenheter av Trapper Salmon K2 Combi? Paddling allmänt 0
Kalle E Tips om Kajaksportluckor, t ex på point, trapper mfl Paddling allmänt 3
abh Kustjägarnas nya kajak - Trapper K2 Marine Paddling allmänt 11
linlokken Trapper Response info??? Paddling allmänt 0
rockyb Trapper Dolphin Paddling allmänt 5
esno Trapper Salmom 2 kombi Paddling allmänt 3
Christian Trapper K2 Expedition - bra eller dålig kajak? Paddling allmänt 1
Trapper Respons eller Fighter? Paddling allmänt 3
Trapper Response Paddling allmänt 1
CAX MRS Adventure X2 ISS eller Alpacka Oryx? Paddling allmänt 4
Teknikern Sit-on-top, Hobie Adventure Paddling allmänt 4
misc100 Aquilo (North Sea Adventure) Paddling allmänt 4
rastberg Kajakfråga: adventure 1030 Paddling allmänt 1
ANNA78 tips om kajaken "north sea adventure 1020"? Paddling allmänt 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.