Trapper Adventure

Tycker att Trapper Adventure verkar vara en bra kajak (till ett pris som jag finner överkomligt). Jag har tyvärr inte hittat nåt ställe att kunna provpaddla den, har dock fått provsitta i den i butik, och det kändes väldigt bra.

Finns det nån här som kan beskriva för mig hur den beter sig när man paddlar, är det kul?

Funderar lite på packvolym också, hur upplever ni de små packluckorna och det faktum att kajaken faktiskt är ganska liten?

Finns det nån i närheten som äger denna kajak skulle jag bli överlycklig om jag fick komma och provpaddla lite.
 
Lättdriven dock ingen hög maxfart! Det går fint upp till 8,5km/h å tror maxfart är 9,5km/h.
Med skäddan uppe mkt lättsvängd med skäddan nere hyfsat kursstabil, alltså inga problem med lite längre turer! Tycker inte det är några större problem med dom små luckorna idag då både sovsäck tält å kök blivit så små!
Fast du kan använda Adventure till det mesta så är den framför allt en mkt rolig lek å surfkajak ;)

/Janne
 
Hej Hanna

Jag köpte en adventure i somras som jag är väldgt nöjd med.
Lättdriven och stabil. Luckorna å packvolymen är lite små för några längre äventyr.
Man sitter bra med en skön sits.
med skäddan uppe så kan med svänga runt en femöring, skäddan helt nere är den kursstabil.
Jag brukar köra med skäddan halvt uppe, då är den både lättsvängd å kursstabil.
Jag saknar inte roder när jag paddlar den.
Den känns väldigt förtroendeingivande i vågor.
Du får gärna testa den om du vill. Jag har kajaken hos göteborgs kanotförening i saltholmen.
/ Tobias
 
Pigg sak

Provade en tidig demo av Adventure som var utrustad med en slalomsits som inte funkade för mig. men den säljs inte som standard.
Otroligt lättsväng du spinner runt åt alla håll mycket lätt. Det som var överraskande var farten då jag körde med gps. Man drog lätt upp 5-5.5 knop och kajaken var väldigt lättdriven även i farter runt 5 knop. Drar ifrån de flesta av de vanligaste kajakerna av havskajak typ. Känns ändå som en lek och bus kajak i första hand. Osäker om det skulle funka för mig med full långfärds packning då den kändes lite liten, provade dock inte. Funderar att fixa en till klubben bara för att den var så annorlunda och kul.


<object width="400" height="300"> <param name="flashvars" value="offsite=true&lang=en-us&page_show_url=%2Fphotos%2Fveterankanoten%2Fsets%2F72157622817390680%2Fshow%2F&page_show_back_url=%2Fphotos%2Fveterankanoten%2Fsets%2F72157622817390680%2F&set_id=72157622817390680&jump_to="></param> <param name="movie" value="http://www.flickr.com/apps/slideshow/show.swf?v=71649"></param> <param name="allowFullScreen" value="true"></param><embed type="application/x-shockwave-flash" src="http://www.flickr.com/apps/slideshow/show.swf?v=71649" allowFullScreen="true" flashvars="offsite=true&lang=en-us&page_show_url=%2Fphotos%2Fveterankanoten%2Fsets%2F72157622817390680%2Fshow%2F&page_show_back_url=%2Fphotos%2Fveterankanoten%2Fsets%2F72157622817390680%2F&set_id=72157622817390680&jump_to=" width="400" height="300"></embed></object>
 
Provade en tidig demo av Adventure som var utrustad med en slalomsits som inte funkade för mig. men den säljs inte som standard.
Otroligt lättsväng du spinner runt åt alla håll mycket lätt. Det som var överraskande var farten då jag körde med gps. Man drog lätt upp 5-5.5 knop och kajaken var väldigt lättdriven även i farter runt 5 knop. Drar ifrån de flesta av de vanligaste kajakerna av havskajak typ. Känns ändå som en lek och bus kajak i första hand. Osäker om det skulle funka för mig med full långfärds packning då den kändes lite liten, provade dock inte. Funderar att fixa en till klubben bara för att den var så annorlunda och kul.

Tycker jag absolut du ska göra Bengt! Är riktigt nyfiken, verkar vara en riktigt rolig liten båt...
 
En gammal tråd m ett aktuellt ämne.

Nu har jag paddlat adventuren igen. Jag trivs väldigt bra i kajaken, inget snack om det.

En fundering bara. Den har ett väldigt mjuk däck. Speciellt framför sittbrunnen, m aven bakom var det rätt mjukt. Stadgas ju dock upp rätt bra av skottet som sitter där. Men däcket var trots allt så mjukt att gelcoaten hade krackelerat lite av rörelserna o däcket,.detta trots att kajaken bara har varit sparsamt amvand som demokajak.

Jag funderar på om den alls kommer att hålla. En bat som inte haller ar ju inte vart nåt.

Vad säger ni som har paddlat o ägt den ett tag nu. Haller den? Hur känns det nar man tex kamraträddar?
Och ni andra, ar det här fullständigt normalt o inget att bry sig om? Går det att fixa till?
 
Däcket

Däcket är för svagt framför sittbrunnen helt klart...vi använder den inte vid räddningsövningar mm.
Ett problem till är återigen sittsen som många har problem med. Klämmer på sidan om man har lite större bak...sittsen viker upp för kraftigt runt baken på sidorna så man får ont. Många gillar den annars. Snacka med Trapper om fördäcket som borde vara styvare./Bengt
 
Jag satt väldigt bra i den. Ganska tajt sits. Passade mig bra, m det blir nog lätt för trangt om man är bredare.

Vad tycker du om däcket bakom sittbrunnen?

Jag funderar på om det är möjligt att förstärka däcket. Men det borjar kännas lite jobbigt att hålla på med sant.

Andra som har erfarenheter?
 
Nu paddlar jag i samma klubb som Bengt så jag uttalar mig om samma exemplar vilket kan vara bra att veta. En riktigt skojig liten kajak men, har samma invändning som redan varit uppe, den är för klent byggd i däcket, både framför och bakom sittbrunnen. Absolut inget att kräla över under räddningsövningar och det är en allvarlig invändning mot en kajak som annars inbjuder till lek och bus.

Borde Trapper absolut fixa, synd på en så trevlig kajak men en svaghet den dessvärre delar med många kajaker.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
pad Trapper adventure? Paddling allmänt 7
Furuvikarn Laga spricka i Trapper kanadensare, hur får jag bort flytelement i fören? Paddling allmänt 0
LoveLins Trapper Salmon K2 Combi reparation Paddling allmänt 6
Prippen Delar till Trapper Paddling allmänt 18
M1G Motorfäste till kanot (kanadensare, Trapper STD) Paddling allmänt 7
Tjelvar Rapids Trapper? Paddling allmänt 1
saffran Tahe wind, jämfört mot Trapper Aral/Royal Paddling allmänt 7
eyck Trapper Salomon K2 (a.k.a. Combi/Kombi) Paddling allmänt 1
leding95 Angående trapper albacore K1 // Tankar och Frågor Paddling allmänt 10
herkules84 Trapper Legend Paddling allmänt 9
sumpa Vill du ha en kanot? Trapper bytes mot kajak. Paddling allmänt 1
frgu Reval viking eller Trapper BarraQ?? Paddling allmänt 3
oberg_niklas Täcklock till Lill Trapper Paddling allmänt 5
jonathanh Trapper K1 Fighter Paddling allmänt 3
knatte Trapper albacore? Paddling allmänt 10
johan5588 "Trapper Marine" eller Boreal Design -Inukshuk ?? Paddling allmänt 5
loabanan Rodersystem på Trapper Response? Paddling allmänt 3
olmaka Trapper Dolphin med skädda? Paddling allmänt 1
Guppi Trapper vs Point65 eller någon annan Paddling allmänt 3
blötdjur Tips ang Trapper Baltic Paddling allmänt 17
vid köpa point 65 / Trapper i Estland själv hur göra ? Paddling allmänt 2
segelod Trapper Barracuda Paddling allmänt 2
Mallaskralla Har någon provat Trapper enmanskajaker? Paddling allmänt 1
maska Trapper K1 Respons Paddling allmänt 1
somelvis Trapper response vs Point 65 Paddling allmänt 6
Johan H trapper Paddling allmänt 1
lom Seagull Ocean/Trapper Dolphin via Rainbow Laser Paddling allmänt 3
famsundström Erfarenheter av Trapper Salmon K2 Combi? Paddling allmänt 0
Kalle E Tips om Kajaksportluckor, t ex på point, trapper mfl Paddling allmänt 3
abh Kustjägarnas nya kajak - Trapper K2 Marine Paddling allmänt 11
linlokken Trapper Response info??? Paddling allmänt 0
rockyb Trapper Dolphin Paddling allmänt 5
esno Trapper Salmom 2 kombi Paddling allmänt 3
Christian Trapper K2 Expedition - bra eller dålig kajak? Paddling allmänt 1
Trapper Respons eller Fighter? Paddling allmänt 3
Trapper Response Paddling allmänt 1
CAX MRS Adventure X2 ISS eller Alpacka Oryx? Paddling allmänt 4
Teknikern Sit-on-top, Hobie Adventure Paddling allmänt 4
misc100 Aquilo (North Sea Adventure) Paddling allmänt 4
rastberg Kajakfråga: adventure 1030 Paddling allmänt 1
ANNA78 tips om kajaken "north sea adventure 1020"? Paddling allmänt 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.