• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Transsibiriska... hur komma hem?

hej alla!

Jag funderar på att ta mig till Kina/Asien med transsibiriska järnvägen för att verkligen få uppleva kontinenten Asien... sedan resa lite i Kina, kanske Vietnam och möjligen Sydostasien/ Indien... men jag skulle vilja kunna ta mig hem på annat sätt än med flyg. Någon som vet om det går att åka båt (vilket vore helkul!)... eller kanske tåg tillbaka?

mvh

Niklas

Lastfartyg

Har åkt med lastfartyg för några år sedan. Vet ej om det går från Asien men över Atlanten går det hygglo. Dock så kostar det relativt mkt, tror taxan då låg på ca 600 kr/dygn inkl mat. Räkna med 1 till 2 månaders resa...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips