Transport från Tännäs till Käringsjön/Käringsjövallen (saknar egen bil)

Jag skulle vilja ta mig till Rogenområdet för fiske och vandring men saknar bil. Det lämpligaste verkar vara att gå från Käringsjön/Käringsjövallen men trots en hel del luskande på nätet så hittar jag ingen transportmöjlighet från Tännäs? Är det ngn som vet om det går ngn buss eller om det går att åka taxi från just Tännäs till Käringsjön/Käringsjövallen?

Hej! Det går att ta taxi från Tännäs till Käringsjön, jag var på gång att göra det förra veckan men omvänd sträcka, men det visade sig gå väldigt lätt att få lift. Vi fick fler lifterbjudanden än vi kunde anta (tusen tack, fina bilisterna, ifall ni läser här :) )

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
re: vandringsägen

Tack för den viktiga infon! Jag har googlat lite efter taxi från en inte hittat ngt telefonnummer. Har du ngn kontaktuppgift? Det där med liftning låter ju kanon men lite vanskligt om det ska hänga på det :) Gick ni bara upp på vägen mot Käringsjön och chansade på att få lift?

Och två frågor till. Hur är det med mobiltäckningen i Käringsjön? Om man ska ringa efter taxi då. Och vet du hur det är med möjligheterna till boende i käringsjön? Har inte bestämt mig om jag ska tälta eller inte.

Hoppas ni hade en fin tur!

Det är en hel del biltrafik på den sträckan så här års (turister) så som föregående skriver är det säkert lätt att få lift.

Du även kolla med

Thunells Taxi i Funäsdalen
Telefonnummer
0684-108 00

Go Tur!

Det var den taxin vi skulle ha ringt, men vi hann inte :)

Det gick bilar nästan hela tiden. Vi kom från Rogenstugan och hade full täckning i Käringsjön. Där på parkeringen frågade vi några om lift, de skulle fem kilometer så den biten liftade vi. Sedan gick vi någon timme, bilar åkte förbi men vi gjorde inga försök att stoppa någon för vi hade rätt gott om tid. Sedan stannade en bil och ville väldigt gärna ge oss lift så då fick vi lift till Tännäs. I Tännäs frågade vi efter buss till Funäsdalen inne på vandrarhemmet/restaurangen mitt emot kyrkan, men då hörde några andra gäster oss och kom fram och erbjöd skjuts. Jag kan tänka mig att det går bra att få lift till Käringsjön från Tännäs på samma sätt :)

Längs vägen från Käringsjön till Tännäs hade jag mellan två och fem pluppar mobiltäckning hela tiden så har du gott om tid kan du ju börja gå med en skylt och ringa taxi om det inte går att få lift.

Kontakta receptionen på Fjällvattnet,dom brukar ha bilar som går ned o upp, för hämtning av folk o varor.
Lycka till.
Skall själv up i mitten på augusti då kunde du få åkt med.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips