Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Har för mig att det tidigare gick någon form av buss/taxi motsv från Funäsdalen till Kläppens parkering (dvs mot Helags). Någon som känner till om den finns kvar? Eller är det ordinarie taxi som gäller om man inte vill köra själv från Funäsdalen?
Om man på http://www.resplus.se söker för resa Funäsdalen-Ljungdalen. Då får man upp en resa som ska gå med taxi Taxi 620-1 (Länstrafiken). Om den fortfarande går så borde det vara möjligt.
Det verkar gå buss mellan Funäsdalen och Messlingen, sen får man kanske ta taxi över flatruet till Ljungdalen-Kläppen. Det kanske kostar en del dock.
Måste du ta dig från Funäsdalen, eller kan du åka en annan väg från första början?
Buss mellan Svenstavik och Ljungdalen finns också. Jag bor ibland i Sundsvall. När jag ska till Tänndalsfjällen åker jag oftast tåg till Brunflo, och så byte till buss mot Funäsdalen. Den bussen går från Östersund och passerar Svenstavik, så man kan ju hoppa av där och ta bussen (linje 613) mot Ljungdalen. Men då ska ju tidtabellen stämma också.. Jag har bara åkt till Funäsdalen.
Jag gick Ramundberget-Storulvån via Fältjägaren, Helags, Gåsen en gång, det var en väldigt skön tur. Sträckan Ramundberget-Helags minns jag som igår.
Ett alternativ, om inte taxin går, är ju att gå från Ljungdalen till Messlingen, över Flatruet, och sedan ta taxi/buss därifrån till Funäsdalen. Det borde finnas nån led på Flatruet.
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
5 kommentarer
Med Husum passerat och bara sol i väderleksrapporten närmade jag mig höga kusten. Vid skagsudde urskilde sig då höga öarna på andra sidan ...
1 kommentar
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
6 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer