• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Trad i Kalmar?

Hejsan hopp!

Jag har ganska nyligen börjat bouldra i klätterhallen i Kalmar och är helt störtförälskad i klättring! Har tidigare endast haft långdistanslöpning (långlång distans) som enda fysiska aktivitet jag faktiskt uppskattat, men nu har klättringen bitit mig!
Till veckan ska jag gå topprepskurs, så jag kan börja klättra med snören och överdimensionerade sytrådar 🤘🏼
Ganska snabbt efter att jag började bouldra såg jag uttrycket tradklättring lite här och var och undrade i mitt stilla sinne vad fan det var för någonting.. Efter att jag började göra lite efterforskningar insåg jag att det ju är DET jag vill göra! Minimalism och enkelhet i utförande är (även om en trad-uppsättning kanske inte alltid kan ses som minimalistisk, men det är ändock mer minimalistiskt än att smäcka upp en bultad led för att sedan börja klättra) otroligt lockande för mig, så bouldering och trad tror jag är mina sätt att klättra (även om jag bara bouldrat inomhus vid mindre än typ 10 tillfällen).

Till saken: jag kan inte gärna ta mig an trad i kalmar-regionen helt by my lonesome, utan behöver en läromästare och klätterkumpan. Finns det tradklättrare här i trakterna som vill visa en novis hur nötter, kilar, hexor och kammar ska sättas?

Allt gott!
//Patrik
 
Jag rekommenderar dig att gå en trad-kurs. Då får du lära dig ally från auktoriserade instruktörer och träffa likasinnade kursdeltagare.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.