Torrdräckt

Helly Hansen torrdräkt

Jag köpte någon gång på 80 talet (troligen 1984) en Helly Hansen torrdräkt i PVC belagd polyester, den kostade då 1200 SEK, den billigaste modellen från Helly Hansen. Denna torrdräkt var gjord för windsurfing och krävde lite isolerade kläder under, klart svettigt om man inte plurrade då och då. Helly Hansen hade även dyrare torrdräkter och om jag inte minns fel så fanns det en i GoreTex på överkroppen. Det var nog en sådan Mikael Rose’n hade när jag gick på kajakkurs i Svärdsklova 1995. Förmodligen finns det massor av gamla torrdräker liggande hos f.d. windsurfare. Manschetterna runt hals, armleder och fotleder torkar sönder efter några år men det finns nog fortfarande nya manschetter att köpa (knappast från HH) som passar.

Är det någon som är runt 158-168 cm lång (kort) och väger < 50 kg så är min torrdräkt troligen till salu för en billig summa, då den säkert finns i något förråd med gamla windsurfingprylar som jag inte slängt.

Jag använde våtdräkthuva då det var riktigt kallt.

Per Brune / f.d. windsurfare
 
Hörrudu Jens!

Det verkar som mitt inlägg tog skruv. Anledningen till att jag reagerar är att det finns en stor risk med att folk med vinstintressen lägger sig i produktdebatten här. Om man ska kunna ta inläggen här på allvar så fungerar det nämligen inte om folk har ekonomiska intressen i produkterna de skriver inlägg om. Vill man göra reklam får man köpa reklamplats. Ganska enkelt egentligen.

Hur kan min åsikt om att huvan är klen vara missvisande? En åsikt är väl en åsikt?

Om ditt inlägg om torrdräkter varit en engångsföreteelse hade jag antagligen inte brytt mig men du borde ju veta med dig att du har pushat för ditt företag förut på paddelforumet. Till slut känns det som man måste reagera om debatten här ska kunna fortsätta vara seriös.


Nu vore det kul att få höra seriösa åsikter om torrdräkter istället. Är det t ex någon som har erfarenhet av tvådelade torrdräkter ?

m v h
Vicke
 
SEA KAYAKER testar fem stycken.

Kolla Sea kayaker NO1 april 2000.
I det testet provar dom både hel täta och i gortex.
I samma nummer testar dom kajaksports Vivian.
web add:www.seakayaker.com
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Jonne1983 Torrdräckt Paddling allmänt 40

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.