TNF-Yurt

Har något provat TheNorthFace -Yurt sovsäck? Jag är ute efter en ny sommarsäck som ska vara LÄTT och tillräckligt VARM för mig - vill kunna ha den även på sommarfjället. Lätt är ju onekligen Yurt säcken (tillräckligt för mig iaf) men är den tillräckligt varm? I naturkompaniets produktkatalog står det komforttemp -4 men så har jag för mig jag såg någon annanstans där det stod +4 ..det är ju lite skillnad. Sen är ju det där individuellt hur mycket kyla man tål och olika märken har olika sätt att bedömma det där på osv antar jag... men är det någon som testat denna säcken och har något bra/dåligt att säga om den? Ös era åsikter om den över mig!!

var också intresserad av YURT men blev lite fundersam när jag så hur lite dun det var i den,blir not Moutain equipment Dewline lr Haglöfs lim#5 med lite mer dun.
Men yurt ska nog räcka vid sommar vandringar men jag vandrar i Vår,sommar,höst och då är det skönt med lite extra värme.
Annars tror jag att yurt är ett bra alternartiv ifall du bara vandrar på sommarn och inte är frusen.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips