Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Tipsa mig om friluftsbyxor, tack!
- Trådstartare Micke6105
- Start datum
ITAB t.ex.
ITAB har en del olika byxoy till MYCKET intressanta priser.
http://www.idefixteko.se/
Själv har jag köpt deras Fjällbyxa. Jag har inte använt de så värst mycket ännu så jag kan inte säga något om hur de står emot regn t. ex. men de är väldigt sköna.
Mvh
Peter P.
Micke6105; sa:Är ute efter ett par "fullblods" friluftsbyxor för fjällvandring, trekking. Har förstås tittat på Fjärrrävens Vidda Trousers. Perfekta men, vilket pris!
Har någon tips på något liknande med bra fickor, förstärkningar knän bak och justerbara benslut.
Tacksam för tips
ITAB har en del olika byxoy till MYCKET intressanta priser.
http://www.idefixteko.se/
Själv har jag köpt deras Fjällbyxa. Jag har inte använt de så värst mycket ännu så jag kan inte säga något om hur de står emot regn t. ex. men de är väldigt sköna.
Mvh
Peter P.
Aktuellt
ANNONS
Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro
Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...
avslutad210712
Gäst
Är mycket förtjust i mina Tierra Sarek Combi för sommarvandringar. Tunna, snabbtorkande, välsittande och slitstarka både tyg och sömmar.
Köpte ett par ITAB's fjällbyxor under hösten och skillnaden mot Tierra är tjockare tyg och lite sämre passform för mig i alla fall. På några ställen har sömmarna gått upp men det är svårt att säga om det beror på bristande kvalitet eller om jag utsatt dem för "yttre våld". Sammantaget en bra byxa och i förhållande till priset tvivlar jag på att man hittar något bättre. Dock tyngre än Tierra och passar kanske lite bättre när det är lite kallare ute eller i skogen hemmavid. Eller varför inte på jobbet där jag använder dem *L*.
Köpte också ett par ITAB's discovery-byxor samtidigt och de är jag ordentligt nöjd med. Har än så länge prövat dem vid båtfärder under hösten och några regnväder och snöväder och är helnöjd med dem. Kommer att använda dem vid vårens skidtur och får då se hur pass bra de "andas" vid lite mer fysisk aktivitet.
Köpte ett par ITAB's fjällbyxor under hösten och skillnaden mot Tierra är tjockare tyg och lite sämre passform för mig i alla fall. På några ställen har sömmarna gått upp men det är svårt att säga om det beror på bristande kvalitet eller om jag utsatt dem för "yttre våld". Sammantaget en bra byxa och i förhållande till priset tvivlar jag på att man hittar något bättre. Dock tyngre än Tierra och passar kanske lite bättre när det är lite kallare ute eller i skogen hemmavid. Eller varför inte på jobbet där jag använder dem *L*.
Köpte också ett par ITAB's discovery-byxor samtidigt och de är jag ordentligt nöjd med. Har än så länge prövat dem vid båtfärder under hösten och några regnväder och snöväder och är helnöjd med dem. Kommer att använda dem vid vårens skidtur och får då se hur pass bra de "andas" vid lite mer fysisk aktivitet.
Dela:
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg