Tips på vandringsleder Värmland

Hej,

Har precis flyttat till Värmland för jobbet skulle. Född och uppvuxen i Lappland och alltid spenderat mycket tid ute i naturen. Nu är jag nyfiken på att utforska mellersta Sverige.

Jag undrar vilka fina leder som finns runt om i Värmland? Även i Närke, Dalsland, Västmanland. Kan vara både dagsturer och övernattning med tält.

Sen skulle det också vara kul att ha någon att vandra med. Är en tjej på 24 år, som jobbar galet mycket under veckorna men är utomhus större delen av helgen. Någon annan som vandrar själv och som vill ha sällskap?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Hej!
Jag är ny på forumet, så har lite dålig koll på hur bra det funkar att bygga vidare på äldre trådar, men jag testar. :)

Jag är nyss återinflyttad i Värmland och skulle gärna vilja hitta några andra att hitta på friluftsaktiviteter med! Jag älskar friluftsliv, men är för social för att sticka iväg själv. Så om du Norrlänning93 och/eller någon annan är sugen på att sticka iväg på någon vandring, med eller utan övernattning, så hade det varit toppenkul! :D

Jag har bäst koll på skogarna i västra Värmland, men vill gärna upptäcka mer av både Värmland och resten av Sverige.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips