Tips på uppblåsbar kajak!

Hejsan!

Jag och flickvännen har tänkt att skaffa en uppblåsbar kajak för att paddla runt lite på sjöar runt om i Skåne. Vi hade även tänkt ta med vår lille tax på resan. Hade uppskattat tips på märken, modeller och allmänna råd angående uppblåsbara kajaker. Ska man köpa en för 500kr eller 1500kr? Man vill ju ha en som håller ett tag men samtidigt inte betala för mycket då vi precis tänkt börja med detta intresse.

Tackar för svar!

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Av vilken anledning vill ni ha en uppblåsbar?

Om det bara är p.g.a. lägre pris rekommenderar jag er att köpa en begagnad kanadensare på blocket istället. Förutsätter givetvis att ni kan transportera den till era vattendrag. Oavsett om ni betalar 500 kr eller 1 500 kr för en uppblåsbar kajak så är det med största sannolikhet pengarna i sjön, ursäkta vitsen.

Behöver ni prompt en uppblåsbar, exempelvis p.g.a. packbarhet och lägre vikt ta en titt på exempelvis Gumotex modeller, ett helt annat prisläge än ni har tänkt er dock, men man får vd man betalar för.

http://avanzakayak.com/Gumotex.htm

För övrigt kan jag rekommendera att hyra kajak eller kanadensare till att börja med, brukar gå att göra från ett par timmar och uppåt till överkomligt pris. Ni lär fort märka om ni gillar det eller inte.

Lycka till

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips