Tips på pjäxvärmare?

Vad ska man välja? Stämmer nedanstående?

Värmare: billigare, tysta men torkar bara upp delar av innerskon + risk för deformation av innerskon.
Fläktar: dyrare, låter men torkar mkt bättre.

/Ola

Hej!
Jag har fläktvarianten, både hemma och på jobbet.
Den är suverän! Nackdelen är som nämnts att den låter samt är ganska dyr.

Jag skulle inte välja värmarvarianten eftersom jag tror att luftströmmen är den största orsaken till att skodonet torkar. (jämför med ved och tvätt, det är vinden som torkar, inte solen).

/BAX

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Bygg själv

Hej !
Varför inte bygga själv ?

Läste om någon på freeride.nu för något år sedan som gjorde en själv. Kan inte hitta det inlägget längre :-(
Så här gjorde jag:
Ta ett nätaggregat till en dator och sätt i en "gratislåda" för lösviktsgodis.
Se till att du gör hål för "inluften" samt gör ett par hål i botten på lådan och sätt i ett par slangar.

Limma igen allt med limpistol.
Det ser inte allt för snyggt ut - men det funkar.

Har denna grunka till mina finska filtfodrade vintergummistövlar ( tuura ) och det fungerar kanon.
- tar kanske längre tid att torka än med värmefläktar men de är garaterat torra över natten - och drar ju mindre effekt.

Läs tråden nedan - där har man även lagt lösa fläktar direkt i skon - kan ju vara ett alternativ.

http://www.freeride.nu/forum/thread.php?t=8526

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips