Tips på paddelsjacka

Finns det någon/några som har bra tips på en bra paddeljacka till rimligt (?) pris. Jag har inte några ambitioner att vinterpaddla (än) utan det är dels för att stå emot stänk, regn och vind sommartid samt som skalplagg under vår och höst med något varmare under. Vore bra om den satt tajt kring handlederna samt "andades". Dvs jag är inte på jakt efter någon värstingjacka i x lager goretex utan hellre något "lagom" och prisvärt som lätt går att stuva undan. Låter kanske som en omöjlig ekvation?? Finns det någon som har något bra tips??

Lennart

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Fiskarskjorta Grundéns

tiddelipom; sa:
Finns det någon/några som har bra tips på en bra paddeljacka till rimligt (?) pris. Lennart

Jag har en klassisk bohuslänsk fiskarbussarong i bomull med ärmar av galon. Perfekt för kajakpaddling. Ärmarna kan i finväder användas som de är medan man när det stänker kan ha remmar eller liknande runt ärmarna vid handlederna.
Kostnad uppskattningsvis 300 kr. Jag köpte min omkring 1985 för ca 150 kr. Still going strong.

Regnar det eller är mer ilsket busväder behövs en regnjacka av något slag som komplement.

Hälsningar Thure

Hiko Sailor

Hiko har en paddelanorack som heter Sailor som tycks vara en bra och inte så dyr paddeljacka (1200 kr). Den har tät latexförslutning i handlederna och neoprenmuddar, huva och går att öppna och ventilera i halsen med en dragkedja. Passar utmärkt för havspaddling om man vill ha tätt runt handlederna men inte tätt runt halsen som i en forsjacka.

Säljs bl a av Kajaktiv: http://www.kajaktiv.se/

Cheers/Hans

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips