Tips på 30 års kalas?

Börjar nu närma mig en ålder av 30 år. Så det är snart dags för en sammankomst för mig och mina vänner.
Jag fyller i April -06 men jag har tänkt lägga "firandet" vid midsommar -06.
Jag och mina vänner är mkt frilufts intresserade.
Vandring, paddling, segling eller någon annan ute aktivitet skulle uppskattas.
Vi blir nog 20-25 st.

Jag skulle vilja ha lite förslag från er vart och vad vi kan göra.
Jag har tittat på lite öar i stockholms skärgård med stugor. Men jag har inte hittat något som verkar passa.

Jag har även tittat på stugor i fjällen.

Vad jag verkligen skulle vilja ha är en sån där "pripps blå" midsommar.

Vet någon om vart och hur man kan hyra en stor "segelbåt" (En stor gammal med master) med besättning (Fast vi får hjälpa till)?

Mvh / Joachim

Segla med Ariel

Hej Joachim,

ett tips du kan undersöka är en segling med skolfartyget Ariel. Seglade med det en helg för några år sedan genom Föreningen Äventyrarna och kan rekommendera det varmt. Kika på länken nedan (Bokning) - kanske något för 30-års-festen ? Eller faller det på att de seglar alkohol-fritt ?

http://www.segelfartyget-ariel.com/

Mvh Stefan H

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips