Tips önskas: tälta med barn i Stockholms Skärgård?

Jag vill introducera min snart 4-åriga dotter till friluftslivet med övernattning i tält. Vi letar efter ett fint ställe att sova i tält en natt, nära vatten (gärna till och med utsikt över vatten). Stället ska gå att nå via bil/vaxholmsbåt eller liknande, från södra Stockholm.

Vad har du för erfarenheter/tips?

Tältcampingen på Nåttarö.

Finns lanthandel, utedass, bra badplatser och skogen som finns på ön är väldigt orörd...
Var där med min äldsta dotter ( 8 ) förra året och det är en lagom äventyrlig miljö att börja med...
Och när vi var där fanns det lite andra barn i olika åldrar på campingen.

Det enda som kan vara negativt är att det oftast kommer mycket folk som stannar på ön över dagen pgs dess badplatser.

Sent from da Phone!

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips