Tips för mini-tälttur med hundvalp mottages gärna

Jag var just ute på årets första cykelutflykt till Stjärnorp. Kunde konstatera att det är rätt brötigt vid Skirens södra ände - man finge nog rensa lite, och kanske det inte är så vansinnigt trivsamt.

Stället på östra sidan är betydligt trevligare, men lite längre att gå, tror jag
(kolla kartan). Man tar bussen en hpl förbi Stjärnorp, till Ektorpet. Från vägen till Bjäsäter tar man av på vänster hand vid ett blått hus; det är
en avspärrad väg, med rätt grovt grus. Om det är kämpigt kan nog hunden gå vid sidan om.
Sen spanar man efter en stig från vägens vänstra kant - den mynnar brett i vägen och är därför rätt lätt att upptäcka. På höger sida av vägen är då stora hyggen.

Nere vid sjön finns nog plats för sådär tre tält. Nån har bivackerat rätt nyligen på en bädd av granris. Det finns två eldstäder.
 
OK,

jag ska kolla upp sträckan på det andra alternativet också! Bilden du lade in ser misstänkt lik en sjö som jag var vid förra våren, men dålig på namn som jag är så minns jag inte vad den hette!
 
Jo, det blev INGENTING!!!!

Kände mig tvungen att jobba kring valborg och 1 maj för jag ligger efter med en del åtaganden, sedan missade jag en buss som jag hade tänkt ta ut från stan. Men jag gör ett nytt försök att komma ut till helgen (stjärnorp el. Bjärka Säby), men bara över dagen isåfall. Det verkar ju som att helgen blir kanonfin!!!

Allt gott

Annika
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.