Textstorlek

Den allmänna storleksökningen av texten som nyligen skett på hela webbplatsen (utom forumsidorna, tack och lov!) är i mitt tycke en klar försämring. Jag förstår verkligen inte det numera så hippa designpåbudet att allt som har med webben att göra ska vara gigantiskt. Särskilt inte när det ställer till med uppenbar oreda:

bilder.png

(IE eller FF spelar ingen roll)

Lästips

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

clindh

Forumvärd
Jag skall se över det där, vi har gått upp i bredd på sajten och artiklarna och justerade fontstorleken i dem för att inte få för breda stycken,

Men ett snäpp upp i textstorlek kommer vi iallafall gå, precis som så många andra "lässajter" som tex våra dagstidningar. Om detta är ett "hippt designpåbud" eller helt enkelt bättre för läsarna kan man diskutera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips