telis träffar över kvarken

Hello !

Kunde man utveckla lite utbyte över Kvarken, mellan telisåkande Österbottningar och Västerbottningar, vi har nämligen en liten grupp (bl.a. Tobbe som deltar här i forumet) här på vår sida som träffas regelbundet . Man kunde t.ex. ha gemensamma teliscamp, på våra små knölar i Vasa och Umeå för att utbyta teknik, små tävlingar, bada bastu............ och sedan ha en större träff i t.ex. Tärna fjällen, eller vad säger ni i Umeå trakten ??????
 
Yeah, why not ?

Hej Herman, Tobbe mfl telisfinnar (?!)

Jodå, nåt slags telisutbyte kanske man kan ha !
Fast nu när Kvarkentrafiken kanske ska läggas ner är det bäst att skynda på. Snart kommer pudret så då är det bara å åk.Det är ju på gång en ny fet backe i Umeåområdet (Tavelsjö, 2.5 mil NV om stan), när den blir klar så kan man ligga och skönlöda.

Annars så kanske man kan starta upp en Telemarksclub i Umeå likt den i Östersund och Sthlm.. ?
Vad säger övriga Umebor ?

MVH Mats
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.