Tåg Stockholm - Kiruna?

Är det någon som vet hur det ligger till med nattåget mellan Stockholm och Kiruna (tåg 94) i år? Vad jag kan få fram av SJ så går sista turen med avgången 17.nånting från Stockholm 23 juli och efter det är man hänvisad till 20.nånting. Skulle behöva ta mig upp den 3 sept med en skolklass och vill helst inte flyga då det blir tufft att starta dagen vid 04 för att hinna och ändå inte vara framme vid Keb förrän 17-18 någonstans.

Jag skulle tipsa dig om att ringa SJ och prata med dem. Förra sommaren var tågplaneringen ganska kaotisk pga ett stort banarbete söder om Boden varför det tog lång tid innan Trafikverket, SJ och Länsbussarna fick ihop sin planering och SJ kunde lägga upp sina tåg som bokbara.
Även denna sommar skall de byta räls på sträckan söder om Boden med start v 26 vilket nog kan stöka till det för oss fjällresenärer. Får du någon information vid samtal med SJ så delge den gärna här då vi är fler som är intresserade.
http://www.trafikverket.se/nara-dig/projekt-i-flera-lan/sparbyte-bodenbastutrask/

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
SJ har jag tyvärr redan försökt med, det kändes som en logisk start i mina efterforskningar. Tyvärr kunde dom inte se mer än vad som framgick i biljettbokningen på nätet. Därför chansade jag för att se om någon här visste hur det brukar fungera eller hade någon insiderinformation. Men får jag några svar så återkommer jag!

Jag köpte biljett när de släpptes(22/3)
Ska åka Stockholm - Abisko 27/6 med hemresa 3/7.
"Spännande" att se om det blir några förändringar... jag som är lite bekväm av mig har ju liksom inte betalat för en sovplats för att åka buss runt banarbeten osv.
Och visst, man blir säkert kompenserad på något sätt om det skulle inträffa men jag tycker personligen att tågresan också är en trivsam del av fjällturen.
...detta blir intressant... :-/

För nattågen släpps biljetterna tidigare än 90 dagar, och finns som sagt redan tillgängliga för bokning. Då banarbetet sker främst nattetid påverkas de tåg som passerar den aktuella sträckan nattetid, och tåg 94 är just ett sådant.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips