Tältplats i Sommen?

Hej!

Vi är ett lite större sällskap (10-15pers) som tänker göra en kajaktur någonstans i sjön Sommen under sensommaren.
Jag undrar om någon här på forumet känner till någon lämplig lägerplats. Blir antagligen 5-7 tält av varierande storlek, vilket ofta försvårar valet av plats om man inte rekat i förväg. Får även gärna finnas en eldstad ;-)

Tanken är friluftsliv, så vi är inte ute efter någon vanlig campingplats

Även andra tips mottages tacksamt, start/slut-plats, sevärdigheter mm

mvh zacke

Hej!

Vi är ett lite större sällskap (10-15pers) som tänker göra en kajaktur någonstans i sjön Sommen under sensommaren.
Jag undrar om någon här på forumet känner till någon lämplig lägerplats. Blir antagligen 5-7 tält av varierande storlek, vilket ofta försvårar valet av plats om man inte rekat i förväg. Får även gärna finnas en eldstad ;-)

Tanken är friluftsliv, så vi är inte ute efter någon vanlig campingplats

Även andra tips mottages tacksamt, start/slut-plats, sevärdigheter mm

mvh zacke

Kolla tips med http://www.petruskajak.se som finns vid Tranås. Jag och min fru testade en vik upp i norr, men det var tätt med sommarstugor där... Är man fler bör man kolla noggrannare, annars kan det blir knepigt med alla tält.

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.
Helt rätt att kolla med Petrus.
Själv tycker jag att Torpön samt dom östra delarna av Sommen är finast.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.