Tältduk typ Hillebergs?

Finns det någon som vet var man kan köpa bra, vattentät tältduk typ Hillebergs fina duk eller någon annan kvalitetsduk? Jag tänkte sy mig ett eget supermini-micro tält. Hälsningar Gustav
 
Hilleberg

Du kan köpa spillbitar direkt från Hilleberg, men jag vet inte hur stora de är eller om det är ekonomiskt försvarbart men det är värt att kolla.

MVH Niclas
 
Hilleberg

Jag har köpt en del spillvävspåsar med yttertältstyg från Hilleberg. Oftast får man bitar som är 1-1,5 m långa (150 cm breda). Det brukar stå skrivet på påsarna vilka längder de innehåller, så om man kan flörta in sig hos personalen på Hilleberg så kan de leta upp en påse där åtminstone en bit är så stor som möjligt. Jag har fått bitar på upp till 2 meter som längst.

MVH

Peter Ask
 
Svårt att köpa från Hillebergs numera

Hillebergs vill inte sälja tyg, spännen, band, stänger mm sedan dom flyttade tillverkningen till Estland, så det börjar nog bli hårdvaluta med Hillebergstyg och stänger hemma i gömmorna. Friluftsmagasinet / Friluftsbolaget har slutat sälja tyger börjar det bli kärvt. Kanske går det fortfarande att köpa tyg, tråd och stänger från Fjällräven.

Jag gav för övrigt upp mitt "tältprojekt" för några år sedan p.g.a. bristande kunskaper i att sy dubbelkröka ytor, man vill ju inte av förklarliga skäl nåla i tältduken innan man syr, inte så berätta gärna om du lyckas med ditt ”tältprojekt”.

/Per Brune
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.