Tälta - Utan camping

Hej!
Jag och min sambo tänkte åka på cykelsemester från Göteborg - Halmstad (kattegattsleden).
Det jag undrar är om det finns några ställen att campa med allemansrätten och inte på camping? Om någon av er kanske cyklat denna väg och har lite tips? :)

Samhällena är icke fricampingzoner. Trädsamlingar ett par hundra meter från spåret är mitt råd. Vatten finns på alla kyrkogårdar och bensinstationer.

go tur

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jo det finns möjligheter. Kolla gärna lite på t ex https://kso.etjanster.lantmateriet.se/ och zooma in. Ofta vettigt att hitta en stig eller traktorkörväg i skogen för att komma in en bit från insyn.

Jag har åkt leden i olika riktningar på inlines. En bit från kusten och leden är det förstås mindre hus och mera skog. Området inom ett par mil söder om Falkenberg har jag detaljkoll på men skriver inte ut några exakta tips i en öppen tråd. Du kan skicka PM om du vill ha tips där.

Thure

Senast ändrad:
Jo det finns möjligheter. Kolla gärna lite på t ex https://kso.etjanster.lantmateriet.se/ och zooma in. Ofta vettigt att hitta en stig eller traktorkörväg i skogen för att komma in en bit från insyn.

Jag har åkt leden i olika riktningar på inlines. En bit från kusten och leden är det förstås mindre hus och mera skog. Området inom ett par mil söder om Falkenberg har jag detaljkoll på men skriver inte ut några exakta tips i en öppen tråd. Du kan skicka PM om du vill ha tips där.

Thure

jag förstår inte hur man skickar ett PM här. Men tar gärna emot dina tips om du kan skicka ett PM till mig? :)

Jag har skickat till dig. Du klickar på den du vill skicka PM till . Sen väljer du " starta konversation".

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips