Tack för mig Utsidan.se!

Naturen på olika sätt...

malindo; sa:
Efter att ha besökt Dans hemsida förstâr jag att han inte vill eller kan betala Utsidan: bara genom att starta Dodgen och lätt smeka gaspedalen konsumeras förmodligen mer än halva mânadslönen! Resten ryker efter en börn-out-varv i smâlandskogarna ;-)

Mvh /Mats
[Ändrat av malindo 2002-11-22 kl 09:10]


Det är desssutom så att Dan har för länge sedan haft denna offroadsida och sedan under den tid han "nyttjade" Utsidan hade han en sida som var mer äventyrs/expeditionsinriktad för att nu åter köra offroad.

Han är väl helt enkelt trött på friluftsliv...men det är inte jag!!

Jag älskar UTSIDAN!!

Fortsätt med det fina arbetet med sidan!

/ Niclas
 
Hehe...

Bye Bye Dan!

Jag tycker Utsidan är bra!

Själv är inte klubbmedlem men... klubb-eventet i Stockholm den 3/12 är en mycket bra morot!

Om jag går dit löser jag medlemskap, om jag inte går dit ja då väntar jag till nästa morot!!!

*Bra jobbat*

MVH
Jmlove
 
Madir + Utsidan = sant!

Niclas; sa:
Jag älskar UTSIDAN!!Fortsätt med det fina arbetet med sidan!/ Niclas

Instämmer till fullo! Det måste vara ett jättejobb att underhålla en jättesajt som Utsidan. Utsidan har gett mig otroligt mycket - ett rikare friluftsliv, inspiration och idéer. För att inte tala om nya vänner! Medlemsavgiften är en struntsumma med tanke på vad man får tillbaka. För mig som är en sann friluftsfantast är det en ytterst lönsam investering. Fortsätt med det fina arbetet!

Petra
 
Medlemsavgiften...

denna struntsumma, betalar jag gladeligen, enbart för att uppmuntra christer och co, att fortsätta med denna sida.
The best site on internet.:)

Förstår inte gnället, från dessa "principiella snåljåpar".

/Björn
 
Si så där!

Utsidan är fortfarande det bästa friluftsmediet, fast här är lite mycket sport/militärfjantar och diverse prylmaniska personer som ställer de mest triviala frågor, förmodligen frågar dom sig själva i enfalden.
Dessa fantiker tar alldelse för stor plats.
Men, men i lilla Sverige är alternativen inte många och trots lite brister är utsidan ett bra forum.
Eloge!
 
Betala

Jag betalar, inte för att jag vill ha extra funktioner utan för att jag vill stödja Utsidan.

Hur hade ni annars tänkt att siten skulle finnas kvar?
Det är naivt att tro att allt på Internet kan vara gratis, inget är gratis, har aldrig varit och kommer aldrig att bli. Det är alltid någon som måste betala, för bandbredd, servrar, underhåll, etc. etc.
Gratissnacket härstammar från hippiekulturen varifrån många av datorpionjärerna kom, de hade en syn på datorer och dess informationsspridning som något som skulle vara gratis. De utgick från universitets och högskolors system och tänkte aldrig på att någon faktiskt betalar för de systemen.

För att ta ett kostnadsexempel så kan vi titta Lunarstorm, de flesta känner ju till siten och vet hur stor den är. Kostnaden för att bara driva siten är mycket hög, vi snackar ett 50tal servrar, typ 100 megabit bandbredd (ej inräknat all personal som går åt). Det är dyrt, mycket dyrt. Att tro att det skulle gå att göra ickekommersiellt är en stor missuppfattning. I Lunarstorms fall kan man dra in pengar från medlemmarna på flera sätt, t.ex. genom telefonkort, reklam etc. etc. Men pengar måste in annars dör siten och då snackar vi 7 siffriga belopp varje månad!
 
Anonymitet kan säkert få människor som är osäkra att ge sig in i debatter på forum som detta. Tyvärr leder anonymitet ofta till att forumen nerlusas med meningslösa inlägg, kolla t ex på JUG som är ett forum för klättrare. 98% av inläggen är lustigheter, elakheter, korkade eller har inget med klättring att göra. Det är ofta kul, men vill man ha information som är någorlunda tillförlitlig och seriös så har man bättre chanser här på Utsidan.
 
Olle H; sa:
Anonymitet kan säkert få människor som är osäkra att ge sig in i debatter på forum som detta. Tyvärr leder anonymitet ofta till att forumen nerlusas med meningslösa inlägg, kolla t ex på JUG som är ett forum för klättrare. 98% av inläggen är lustigheter, elakheter, korkade eller har inget med klättring att göra. Det är ofta kul, men vill man ha information som är någorlunda tillförlitlig och seriös så har man bättre chanser här på Utsidan.

Jag håller med! Utsidan är den första sajt jag betalat för på internet just för att detta forum är så befriat från skitsnack och att det är en mycket bra portal över huvud taget!! Sen är det ju oftast en trevlig stämning i diskussionerna och man får många bra reflexioner från likasinnande!
Att de som ligger bakom utsidan för en konstruktiv debatt i forumet och som i exemplet med betalningssystem lyssnar på vad vi användare vill ha och ordnar det snabbt är mycket bra!!

Keep up the good work!

Dave
 
ge och ta

Jag är medlem för att jag får mycke ifrån denna sidan och tycker det är inte mera än rätt att om dom som hjälpt mig ber om hjälp så hjälper jag tillbaks.
Dock antar jag att det kanske är naivt att tro att andra skulle göra detsamma..
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.