T-1 vs T-2

Skillnad GamlaT1- NyaT2

skillnaden mellan gamla goa T1:an och nya T2:an är marginell. Kardborrbandet sitter fast i en plast tunga på T1:an medan T2:an saknar denna plastbit.

Jag har knatat ett par veckor toppturer med mina gamla T1:eek:r och tycker de fungerar alldeles utmärkt. De äts tyvärr upp vid stortån av cobrabindningar.

Varför inte behålla dina gamla pjuck och ta turerna i dem och ha några tunga för liftåkning? Det blir ju mer att släpa på men då är du en bit på väg att bli en sån där gearoholic som det har skrivits om i forumet:).

Til topps
 
T1 old är super

Har ett par gamla T1:eek:r som har varit med om det mesta http://www.utsidan.se/recensioner/visa.asp?ID=856

Jag har använt dem för brant åkning i pist, långturer, toppturer, isklättring, vandring (när snön tar slut får man gå)...

Men nu börjar de snabbt degenerera, (efter bara ett par 100 dagars åkning:-( Spännen pajar osv...

Fungerar för allt, men att par nya styva skulle inte vara fel för piståkning.
 
TelisKalle - Om du kollar på T2 (2004) så ser du att även T2:an har denna plastläpp för kardborrebandet. Plastläppen går dock att ta lös.

/Urban.
 
T-1!

Det blev till sist ett par T-1 och efter en vecka i bivack på Norefjell kan jag(var inloggad som Lars T förut) konstatera att valet var klockrent! Nya innerskon gjorde dem lättare än garmontmodeller med gammal innersko. Man undrar ju om alla Scarpahatare missat att man faktiskt kan knäppa upp på vägen upp...

T-1!!!!!
 

Fjälledarens tips: Så packar du lätt och når längre

Ibland får man ut mer av naturupplevelser när man tar ut svängarna. Fjälledaren Oskar berättar hur han hittar en större frihetskänsla utomhus.