Sylarna till Nedalshytta NORR om sylmassivet

Hej! Vi vandrade från Nedalshytta via Ekorrdörren till Sylarnas fjällstation igår, men vi tänkte ta den norra vägen tillbaka (norr om Sylmassivet) Hittar inte så mycket information om den sträckan varken på SV eller NO. Någon som gått leden och vet om den är välmarkerad samt om det är några knepiga vadställen att ta sig över? Tack på förhand!

Då det är en led är det troligen inga problem alls. Troligen är leden populär också.

Jag skulle inte oroa mig alls.

Hmm, skrev troligen två gånger...men, OM ni varit i krokarna så lär det vara ungefär som det ni redan gått.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Liten uppdatering om vår vandring: allmänt en lättvandrad led, inga större höjdskillnader. Det finns inget vindskydd, så ganska tuff att vandra ca 17km i ösregn och blåst. Det var tre vadställen (ett precis före gränsen, två på den norska sidan) och eftersom det hade regnat mycket var de i mitt tycke lite knepiga, vi lyckades dock ta oss över med vandringsstav . De enda andra vandrare vi såg var efter att leden anslöt sig till den från Storerikvollen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips