Suunto

Vem behöver Suuntos klockor? Är man på sjön eller i luften finns mer praktiska varianter av GPS och höjdmätare. Vet man inte var man befinner sig får man väl använda ögonen eller skaffa karta och kompass?
Martin

Var?

Var hittar jag en pryl som innehåller mer funktionalitet än Suntos (läs Polars) klockor, dessutom mer praktiska?

Själv använder jag Polar S710 (valet framför Sunto Advizor), och jag måste säga att den klockan tillför mitt "friluftsande" och sportande en hel del.

Även hemma på kammaren där jag går igenom insamlad data, jämför diagram i datorn etcetera...

När det gäller att ta ut riktningen förlitar jag mig dock till en vanlig kompass...

MVH
Jmlove

PS. Längtar till den dagen då Polar har integrerat GPS...

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tja...

Tja, varför behöver man det mest för!? Jag håller med dig, egentligen är en sådan pryl helt onödig! Men det handlar om att skaffa sig ett behov! En höjdmätare är rolig och smidigt att ha med sig vid vandring eller cykling till exempel. Barometern tittar jag ofta på i båten när jag är ute på sjön, kan jag få med mig en på armen är ju det kanon, smidigt och alltid där! Det händer titt som tätt då jag vill veta vilken riktning jag färdas i, eller jag vill snabbt ha en ungefärlig bäring till en fyr eller dylikt. Så nog kan man ha använding för en Suunto alltid, även om det bara är ett komplement till andra noggrannare instrument.

Men som sagt var, allt det här är bara svepskäl till varför pryltorskar som jag ska ha en anledning att skaffa en rolig leksak.

Ha D!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips