Superduperunderställ?!

Kroppen

SWE3171; sa:
Har för övrigt för mig att mr Kropp körde med Javlin.
Vad jag minns från boken 8000+ så körde Kropp med Helly Hansen??

Testdockan ifråga tycker jag bryter ny mark vad det gäller produktutveckling och produkttestning.
Tycker Tierra och Haglöfs har något att satsa på här.
Gräva en grop uppe vid Grönland och med jämna mellanrum putta ner någon och sedan skriva givande rapporter...

Jag har inte själv boken, men jag har för mig att han dels körde med H/H, dels Javlin (någon som har den kan ju kolla i utrustningslistan). Det skulle i sådana fall stämma ganska bra med fotona.

Javlin

bash; sa:
Har fått ett tips på ett unerställ som heter
Javelin, osäker på stavningen, men det skll tydligen vara något i hästeväg...
Känner någon till det??

Jag är lycklig och varm ägare till en Javlin modell biboverall. Den har tjock, tjock fiberpäls inåt och en slät, lite vindmotståndskraftig väv utåt som går att borsta snö från och som inte fastnar i ytterkläderna. Sjysst att ha kalla dagar i segelbåt och som underställ vid stillasittande vinteraktiviteter.

Köpte den på Base Camp (Fleminggatan i stockholm, butiken saligen avsomnad för ca 10 år sedan).

J

Re: Javlin

Jag är lycklig och varm ägare till en Javlin modell biboverall. Den har tjock, tjock fiberpäls inåt och en slät, lite vindmotståndskraftig väv utåt som går att borsta snö från och som inte fastnar i ytterkläderna. Sjysst att ha kalla dagar i segelbåt och som underställ vid stillasittande vinteraktiviteter.

Köpte den på Base Camp (Fleminggatan i stockholm, butiken saligen avsomnad för ca 10 år sedan).

J [/QUOTE]

Låter ju kalas.
För mig som då som har för tanke att använda stället under "aktiva" former som t.ex. telemarksskidåkning, finns det tunnare varianter eller är Javelin mest tänkt som det andra lagret utanpå det andra understället??

Sedan går ju tanken på hygienen, ett H/H underställ som används aktivt i en tre dagar har ju en tendens till att få en viss odör ( om jag då inte har tillgång till tvätt möjligheter..)

Personligen gillar jag ullfrotén, den är ju lite "skörare" men mer hygienisk och håller värmen bättre under fuktiga förhållanden, torkar snabbt gör den ju med...

Vandra i stad och natur: Upptäck Merrell SpeedARC Matis för urban hiking

Vandring i staden – en ny livsstil Urban hiking handlar om att utforska staden till fots och upptäcka dess dolda pärlor. Det är en aktivitet som ...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg