Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Det är flera i tråden som visat intresse att sticka ut en vecka i början på augusti. Jag tar gärna på mig att styra upp det. Jag PM:ar alla inom någon dag. PM:a mig innan annars.
Jag är också intresserad
Håller på att uppgradera med lite ny utrustning, men när jag köpt klart allting och planerat rutt så sticker jag upp till Abisko/Björkliden/Kebnekaise - områdena. Detta sker förhoppningsvis några dagar innan Augustis början. Jag kommer att åka själv och vara uppe så länge jag har lust med (dock inte längre än 25 augusti). Om någon av er kommer att ha vägarna förbi så är det bara att säga till
...någon som inte gett sig av än eller kanske ska upp en omgång till!
Jag är sugen på jämtlandsfjällen och kan ge mig av redan ikväll!
Är nybörjare i fjällvärlden men har vandrat mycket vandringsleder på platten.
//Elin
Har tänkt vandra nu ganska snart. Blir min första vandring men har varit ute på fiske och friluftsturer förut både ensam och i grupp. Har inte något emot sällskap nu på min vandring
Bor i Umeå så hade tänkt prova Vindelfjällen. Skulle gärna kombinera vandringen med fiske.
Mvh,
Johanna
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
2 kommentarer
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
5 kommentarer
Norra Mora vildmark är ett stort naturreservat i det nordvästra hörnet av Mora kommun, drygt 6 mil norr om Mora. Stora delar av området ligger mer än ...
2 kommentarer
Kilimanjaro-dagboken, del 3
”Jag mår lite bättre idag”, sa Richard när vi alla samlades i mattältet för frukost. ”Jag tog en paracetamol och tro ...
1 kommentar
Allt började med en fråga: ”Vad ska du göra efter det här?” Det var efter att jag fått utmärkelsen ”Årets näräventyrare 2012” och mina äventyr börjat ...
Sommaren 1811 var det revolutionär stämning bland allmogen. Tvångsutskrivningar till Sveriges deltagande i Napoleon-krigen var minst sagt populärt. ...
Andra delen av vandringen runt Skoarkki.
Vandringen fortsätter genom dalgångarna/bergspassen Skájdásjvágge och Basstavágge.
Tid: 27:e juni till ...
2 kommentarer