Styre

Jag letar o letar men hittar inte riktigt det perfekta styret till min cykel. Men jag tror att jag har kommit på hur det ska se ut. Jag gillar mitt nuvarande ganska raka styre med barends och skulle vilja ha något som liknar det. Men jag gillar inte fästet för barendset, det är nämligen i metall medan handtaget på styret o själva barenden har nån sort gummi på sig, dvs det blir inte så himla kallt att hålla i.

Så nu letar jag efter ett rakt styre (dock inte spikrakt) som är ungefär lika brett som ett vanligt rakt styre (ca 55 cm) och som har barends integrerade så att jag istället kan fästa en styrlinda på styret (eller är det kanske en dum idé, kommer den att linda upp sig fort?)

Alternativ barends som inte har ett sånt där metalliskt, kallt fäste.

Det här, http://www.irocycle.com/nittobullhornhandlebars.aspx (bullhorn styre) liknar ungefär det jag letar efter, men det är lite smalt.

Nån som har lite tips om var jag ska fortsätta leta?
 
Pro

Hej!
Jag har sådana här barends från Pro på min cykel. Du hittar dem bl.a. p cyclecomponents.
De är gummiklädda runt om och eftersom man inte kommer åt någon metall blir dom inte särskilt kalla. Jag trivs bra med dem. Du får testa nästa gång du kommer förbi.
 

Bilagor

  • PROB835.jpg
    PROB835.jpg
    9.2 KB · Visningar: 1,192
Perfekta året runt!

Hej!
Jag har sådana här barends från Pro på min cykel. Du hittar dem bl.a. p cyclecomponents.
De är gummiklädda runt om och eftersom man inte kommer åt någon metall blir dom inte särskilt kalla. Jag trivs bra med dem. Du får testa nästa gång du kommer förbi.

Flyttade till Umeå för att studera och skaffade ett par sådana så fort jag började känna av vinterkylan även genom tjocka handskar. De är kanonbra mot kylan och väldigt sköna att hålla i även resten av året.

Köp!
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.