Flytta växelreglage från ram till styre

Har funderingar på att flytta på växelreglage från ramen till styret. Då behöver jag övergång från hölje till "ren vajer" där växelreglagen satt på ramen. Är det någon som har ide om hur man löser det?
 
Specialmojäng finnes hos välsorterade LBS

JSB; sa:
Har funderingar på att flytta på växelreglage från ramen till styret. Då behöver jag övergång från hölje till "ren vajer" där växelreglagen satt på ramen. Är det någon som har ide om hur man löser det?

På många moderna racerhojar har fortfarande fästen för rammonterade växelreglage. Då det flesta racercyklister tveklöst kör med integrerade styrväxelreglage, sitter det en speciell mojäng på fästena för de rammonterade reglagen. Ofta kan växelvajrarnas spänning justeras på mojängen "om the fly".

Denna mojäng borde finnas i välsorterade cykelaffärer, åtminstone om de sysslar med racercyklar som t.ex. Racerdepån http://www.racerdepan.se

/Niklas
 
ingår när man köper reglagen?

När jag köpte mina Campagnolo Miragereglage medföljde dessa "nipplar" i kartongen. var dock ett par år sen, så jag vet itne om det fortfarande är så.
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.