Storlek på M-E:s sovsäckar

Hej på Er

Jag har blivit sugen på Mountain Equipments sovsäckar, främst Moonwalker II och Classic Dragon 500.
Standardstorleken är 185 cm lång, själv är jag 183 cm lång och väger ca 95 kg. Kommer jag få plats? Är säckarna smala?
Har ni några andra synpunkter på de ovanstående säckarna?
/Henrik

Jag tror att standardstorleken för 185 cm blir perfekt för dig.

När jag köpte min Classic Dragon 550 XL så trodde jag att standard modellen skulle bli för liten. Jag är 188 cm lång och väger 85 kg. Senare har jag köpt en tunn syntet säck till mig själv och en stretch dunsäck till min pappa och båda passar bra för mig trots att båda är av standard storlek.

Trivs för övrigt mycket bra med MEs sovsäckar. Temperaturangivelserna stämmer för mig, vid komforttemperaturen kan jag sova i enbart kalsonger men med åtdragen krage och huva. Blir det kallare, eller om jag vill ha det rymligare kring hals och huvud, så behövs underställ, strumpor, mössa etc.

/Lasse

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Det går säkert bra

Jag är 185cm lång och har inga problem med min Dreamcatcher 500. Säckarna är hyfsat rymliga så om man inte är väldigt oproportionerlig så funkar de nog bra för alla under 110kg eller så.

Heja solen! :)

Me

Instämmer med övriga både längd o tempuppgifter stämmer bra är hel nöjd med min ME sovsäck jag är 189cm 89kg o tog en xl vilket jag tror inte egentligen behöver Hans

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips