Storlek och modell

Hittade dessa i svärfars skrymslen och undrar om någon vet vad det är för modell ålder och L storlek på den.

Bilagor

• 967F4B91-3991-4721-832D-DDD949290CE5.jpeg
    967F4B91-3991-4721-832D-DDD949290CE5.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 135
  • 4B21132E-48F5-4D4C-8EC8-F49FC722334B.jpeg
    4B21132E-48F5-4D4C-8EC8-F49FC722334B.jpeg
    1.9 MB · Visningar: 141
Lite svårt att se när den säckat ihop, men jag tror du kan finna svaret i denna tråden:

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?
Odd kommer att svara detaljerat. För mina ögon är det Haglöfs Grönland. Jag gissar på årsmodell ca 1980. Men höftbältet skulle kunna vara senare.

Thure

Har inte haft någon Haglöfssäck men 1980-81 köpte jag en Karrimor Randonneur och kollade upp marknaden.I katalogen från Tysklinds Insjön no 1 1980 kan man se att loggan på Alaska m.fl DSC07403.JPG är den som föregick den eftersökta säckens logga. Kan kanske vara interessant för andra att se sortimentet 1980. (Valde Karrimor för man introducerade argonsvetsade runda alu-rör i stället för nitade retangulära).

Har inte haft någon Haglöfssäck men 1980-81 köpte jag en Karrimor Randonneur och kollade upp marknaden.I katalogen från Tysklinds Insjön no 1 1980 kan man se att loggan på Alaska m.fl Visa bilaga 39979 är den som föregick den eftersökta säckens logga. Kan kanske vara interessant för andra att se sortimentet 1980. (Valde Karrimor för man introducerade argonsvetsade runda alu-rör i stället för nitade retangulära).
Tysklinds hade jag tills nu förträngt. Kul att se de gamla modellerna av vilka jag har ägt Hajk Junior och Alaska. Den senare med Mantorsele, ramförlängare och extra packpåse. Tror aldrig jag nyttjade de 115 litrarna någonsin.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips