Storlek och modell

Hittade dessa i svärfars skrymslen och undrar om någon vet vad det är för modell ålder och L storlek på den.

Bilagor

• 967F4B91-3991-4721-832D-DDD949290CE5.jpeg
    967F4B91-3991-4721-832D-DDD949290CE5.jpeg
    1.7 MB · Visningar: 125
  • 4B21132E-48F5-4D4C-8EC8-F49FC722334B.jpeg
    4B21132E-48F5-4D4C-8EC8-F49FC722334B.jpeg
    1.9 MB · Visningar: 133
Lite svårt att se när den säckat ihop, men jag tror du kan finna svaret i denna tråden:

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Odd kommer att svara detaljerat. För mina ögon är det Haglöfs Grönland. Jag gissar på årsmodell ca 1980. Men höftbältet skulle kunna vara senare.

Thure

Har inte haft någon Haglöfssäck men 1980-81 köpte jag en Karrimor Randonneur och kollade upp marknaden.I katalogen från Tysklinds Insjön no 1 1980 kan man se att loggan på Alaska m.fl DSC07403.JPG är den som föregick den eftersökta säckens logga. Kan kanske vara interessant för andra att se sortimentet 1980. (Valde Karrimor för man introducerade argonsvetsade runda alu-rör i stället för nitade retangulära).

Har inte haft någon Haglöfssäck men 1980-81 köpte jag en Karrimor Randonneur och kollade upp marknaden.I katalogen från Tysklinds Insjön no 1 1980 kan man se att loggan på Alaska m.fl Visa bilaga 39979 är den som föregick den eftersökta säckens logga. Kan kanske vara interessant för andra att se sortimentet 1980. (Valde Karrimor för man introducerade argonsvetsade runda alu-rör i stället för nitade retangulära).
Tysklinds hade jag tills nu förträngt. Kul att se de gamla modellerna av vilka jag har ägt Hajk Junior och Alaska. Den senare med Mantorsele, ramförlängare och extra packpåse. Tror aldrig jag nyttjade de 115 litrarna någonsin.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips