Store Blåmann i sommar, replagskamrat sökes

Jag har vissa problem med att få med mig någon till Pulkas (i Sarek) i sommar. Tänkte dra dit själv men insåg att vikten av alla prylar blir lite jobbigt att släpa på 4 mil (ca 40 kilo).

Som alternativtur om Pulkas inte blir av i sommar sneglar jag på att göra något lätt istället och är intresserad av Atlantis på Store Blåmann (eftersom man slipper portaledge då det finns hyllor) på Kvalöya, Lofoten.

Det är lätt aid (eller hård friklättring, beroende hur man ser det). Tanken är att försöka göra den under 24 timmar i ett svep och leda i block (genom att kortfixa).

Nån som är intresserad av att haka på (1 person)? Jag bor i Göteborg (50m från Slowfox närmare bestämt) och kan öva/förevisa hur vilken helg som helst.

Skicka ett meddelande till mig om du är intresserad.

/Michel

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Haha, lurades bara lite.

Måste blivit någon geografisk soppa där - helt oförsvarligt absolut! :)

Men, Lofoten är nära nog. Ska man dit kan man ju lika gärna dra till Tromsö och Kvalöya ;)

/Michel

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips