Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan. Om du inte vill slå av annons­blockering kan du istället stödja oss genom att teckna ett Plusmedlemskap - då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!

Store Blåmann i sommar, replagskamrat sökes

Jag har vissa problem med att få med mig någon till Pulkas (i Sarek) i sommar. Tänkte dra dit själv men insåg att vikten av alla prylar blir lite jobbigt att släpa på 4 mil (ca 40 kilo).

Som alternativtur om Pulkas inte blir av i sommar sneglar jag på att göra något lätt istället och är intresserad av Atlantis på Store Blåmann (eftersom man slipper portaledge då det finns hyllor) på Kvalöya, Lofoten.

Det är lätt aid (eller hård friklättring, beroende hur man ser det). Tanken är att försöka göra den under 24 timmar i ett svep och leda i block (genom att kortfixa).

Nån som är intresserad av att haka på (1 person)? Jag bor i Göteborg (50m från Slowfox närmare bestämt) och kan öva/förevisa hur vilken helg som helst.

Skicka ett meddelande till mig om du är intresserad.

/Michel

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Haha, lurades bara lite.

Måste blivit någon geografisk soppa där - helt oförsvarligt absolut! :)

Men, Lofoten är nära nog. Ska man dit kan man ju lika gärna dra till Tromsö och Kvalöya ;)

/Michel

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips