Större sovsäck

Hej!

Jag har ett problem! Jag tillhör den större kategorin friluftsmänniskor..alltså killar över 120kg! Enda nackdelen jag stött på under mina 30 år är en bra sovsäck som passar! Jag letade i ett halvår innan jag hittade en som jag kunde sova bekvämt i utan att känna mig instängd, men som samtidigt tog liten plats på fjällenvandringarna! Dock så var denna kall, en comf på +7!!

Finns det nån här som kan rekommendera en stor säck som tar liten plats och har lägre comf så jag slipper frysa de nätter vi sover ute?? :(

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Western Mountaineering Megalite

Western Mountaineering är kända för att göra sovsäckar i mycket hög kvalité.
Det finns en modell som heter Megalite, Komforttemp. -2, endast 770g, ligglängd 198 cm, Säckens omkrets i axelhöjd mäter 162 cm och 99 cm vid foten.
Jag tror det blir svårt att hitta någon annan sovsäck som klår den!

http://www.getout.se/item.asp?katid=409&item=5339

God tur!

Det finns en XXL på Jysk som är ganska bra, funkar ner till -10
Jag trodde han sa att den skulle ta lite plats.
Den sovsäcken som du avser lär vara enorm även i komprimerat tillstånd.

Alla som har erfarenhet av Roberts verkar vara väldigt positiva till dom säckarna.
Du kan skräddarsy den helt och hållet efter dina egna önskemål: Längd, bredd, fyllningsvikt m.m
//Peter

Tack alla för era svar! Nu har jag en del att kolla igenom! Men som ovanstående skrev, så MÅSTE de ta lite plats då jag fjällvandrar mycket och inte vill kånka med mig 50% sovsäck!

Tack alla för era svar! Nu har jag en del att kolla igenom! Men som ovanstående skrev, så MÅSTE de ta lite plats då jag fjällvandrar mycket och inte vill kånka med mig 50% sovsäck!

Då är det definitivt en dunsovsäck du skall ha.
Själv har jag en WM Summerlite.
Den är för liten för dig men den komprimeras ned till ca 1,5 liter och tar mycket liten plats i förhållande till hur stor den blir när den kommer ut ur påsen.
//Peter

Åkte upp till GetOut och letade lite..

Angujilak hade bra storlek på säckarna, men dock så var de inte så komprimerade i packpåsen! Haglöfs hade en bra säck i Zensor serien som var bra komprimerad, dock inte mindre i storlek. Måste testligga dessa 2 vid nåt tillfälle och kolla!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips