Stockholm

Det är så att jag kommer att åka ner till Stockholm till helgen och då tänkte jag skulle gör lite inköp.
Så jag tänkte hör om jag kan få någr tips om bra ställen.Dom märken jag är intreserad av är Norröna,Bergans,Hilleberg m.m.

MVH
Jens
 
Personligen tycker jag bäst om Sportkompaniet TipTop på kungsgatan (nära Vasagatan). Dom säljer tält men har dock ingen tältutställning.
Tältutsällning finns hos Naturkompaniet på Sveavägen och Hantverkargatan.
Skulle du vara intresserad av Arc'teryx så har Tierra på Vasagatan ganska bra utbud.

/K
 
KG Jonsson i Solna

Fick just detta tips i en annan tråd, och har faktiskt redan varit där i ett annat ärende:

"En kanonaffär beträffande bra kunskap och prisnivå är KG Jonsson sport i Huvudsta. Åk från Råsunda, via Statoil mot Huvudsta, Åk rakt fram i stora korsningen efter bron, ligger på höger sida i källaren i andra kvarteret. Naturkompaniet, bl a på Kungsholmen har säkert även möjligheter. KG har en prisnivå på ca 10-15 % lägre generellt. Betala 50-100 kr mindre för ett par vandringsbyxor. Ca 500 kr mindre för ett tält."

Det ligger alltså i Solna, ta blå tunnelbana mot Akalla och stig av i Huvudsta. Följ Armégatan åt vänster, sen höger på Huvudstagatan.
KG Jonsson ligger på Huvudstag. 12. (tel 08-82 20 30)
 
Hur blev det?

Kom du till Stockholm och gjorde du några fynd?
Vore ju trist att resa långt och inte hitta det man är ute efter...

Hälsn Eva
 
stockholm

Hej

Jo vist kom jag ner till S-holm,å vist blev det biligar.Köpte Norrönas Para Ranger 500kr biligare än i Sundsvall plus en Marmot Never Summern vinter säck till ett bra pris.

Så jag tackar för tipsen.

MVH
Jens
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.