Stockholm-Spanien? sällskap?

hej,

någon inte alltför rutinerad som vill sällskapa på cykel till Spanien? Avfärd så snart som möjligt. Tält och trangia (låg budget). Tempo ca. 80-100 km/dag. Dvs. några månader lär krävas... rutt såklart kompromiss.

Och ja jag vet att jag är oerfaren men praktik ger erfarenhet. =)

mvh /Peder

Hejdu!

Hade jag haft möjlighet hade jag hängt på... Jag gjorde en liknande grej med två vänner i somras. Vi cyklade Budapest -> Istanbul. Sov i tält och levde billigt luffarliv med mycket kakor och andra vidriga måltidssubstitut. Jag tror att 8-10 mil/dag är ganska lågt räknat. Jag är själv en glad långcykelamatör men vi tog mellan 12-20 mil/dag. Ett tips är att hålla ganska diciplinerat tempo i början och försöka ta så många mil som möjligt. Erfarenhet säger att man hellre har tid på sig i slutet av "semestern" när orken tryter.

Lycka till!!

//Nisse

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
ja det är möjligt att jag kan fixa länger med sällskap o bättre väder (dvs. inte kulingvind motvind). men i vilket fall vill jag tillägga att kön, ålder osv. inte spelar någon roll. är själv man 21 år om det intresserar. :)

tack! /Peder

Har precis kommit fram till Spanien ifran Stockholm

Tjenare.

Laste att du ska ut och cykla till Spanien. Kul. Jag har precis gjort samma resa och det ar dessutom den forsta jag nagonsin gjort pa cykel. Har aldrig suttit pa en cykeln innan (nastan iallafall) och cyklade en 70 mil som traning infor. Men allt har gatt riktigt bra och jag kan instamma att det ar ganska lagt raknat med 80-100 mil om dagen. Jag har snittat pa kanske 120, men vissa dagar med sjuk motvind i Danmark blev det inte mer an 65 och andra dagar i bra vader i Frankrike upp emot 200 sa det varierar beroende pa vader och vind. Har du nagra fragor langst vagen sa ar det bara att ringa mig. +46730963427

Nu har jag nagra dagars vila i Barcelona innan jag fortsatter langst spaniens kust till Gibraltar.

Ha det bra och kor hart!
/Erik Stenhammar

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips