Stinger eller....

Sitter och laddar inför vinterns resa, det blir alperna i 4 v, helst puder naturligtvis men det brukar ju ändå bli en del pist. Är en medelgod åkare i och ur pist och har provåkt Bla Elan Stinger och Couloir (men bara i pist) och Bandit XX och Dynastar Vertical i djupt puder. Frågan är: Hur bra är egentligen Stinger när föret blir djupt och mjukt? Räcker bredden eller ska man slå till på ett par couloir istället?
Finns någon med erfarenhet därute??

Stinger eller...

För bara några år sedan gick det alldeles utmärkt att åka lössnö med ett par 60 mm breda lagg... Tror det funkar fortfarande...

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Jorå, det går. Det går att åka telis i lågskor med 205cm långa peltonenlagg utan stålkant också, jag har provat. Det är bara det att underhållningsvärdet för utövaren är närmast försumbart, däremot enormt för åskådarna.
Frågan gäller inte så mycket vad som är möjligt utan hur kul det är.

MVH

JohanC

Stinger eller...

Håller faktiskt med... Har åkt på ett par Morotto Extreme så länge jag kan minnas. Provade ett gäng "feting-lagg" förra vintern och kan väl konstatera att det var en j-vla skillnad. Till det bättre alltså... Måste tyvärr övertyga mig själv om att Morotto Extreme håller en säsong till eftersom alla slantar går till en Kilimanjaro bestigning vid nyår.

Nästa säsong blir det nya! Elan Stinger är prisvärda, passar bra till medelgoda och duktiga åkare (om man inte väger över 100 kg), och trivs ihop med T2.

/M

Tja...

Fett är rätt! Mn stinger är ju verkligen inte fel! Mn kanske inte lika roligt. Dt är en ruskig skillnad på mina gamla Stingers o mina nya Launchers. Fast nog går dt att ha redlöst skåj på ett par stingers. Fast dt ä som på ett annat plan.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips