• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

Sthlm Marathon 2008

Hallå på er

Tänkte kolla här inne om det finns någon mer än jag som tänkte debutera i marathonsammanhang i Stockholm nästa år?? Själv är jag på den nivån att jag var uppe i milen i somras. Nu har jag dessvärre haft ett på tok för långt uppehåll på ett par månader sedan semestern, och dessutom känt mig lite småhängig senaste veckan, så jag har sedan jag anmälde mig i måndags tagit några "prova-på"-rundor på 3 km, men hoppas komma igång rätt snabbt igen snart.

Finns det fler än jag på ungefär samma nivå i Stockholmsområdet?
 
Hejsan

Jag bor ju inte i Stockholm men ja, SM08 blir också mitt första officiella marathon.
Det kommer säkert att funka om du bara tar den tid som är kvar på allvar......med träningen menar jag. Jag började själv springa för ett år sedan, precis, och har under året hunnit med Gbg-varvet, 3 millopp och ett 6-timmarslopp (gjorde 45 km). Kan jag, kan ALLA ska jag lova!
Under året som gått har jag dessutom sprungit av mig 16 kg vilket borde peppa en å annan soffpotatis ;-)

Jag såg Stockholmsmaran på TV och hoppas bara att det inte blir lika varmt nästa år!!!! Puh.

Lycka till!

PS. Funbeat.se och Jogg.se har varit toppen-hjälpmedel för att få hjälp med träningsstrukturen. På funbeat kan man registrera all påtänklig träning .......... det är väldigt peppande att se en välfylld kalender! Dessutom finns det massor av klokt och kunnigt folk på forumet......bästa träningsstället på nätet? DS.
 
Senast ändrad:
Liknande trådar

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.