• Obs! Tänk på att om du lägger ut din epostadress eller telefonnummer i forumet finns risken att de snappas up och används för spambrev och dylikt. För att slippa detta kan du istället be intresserade att kontakta dig via funktionen "Skicka epost till..." som finns i menyn man får få man klickar på ditt namn vid foruminlägget.

aktivitetskompisar söder om sthlm

Hej!

Jag är en tjej på 29 år som bor i Enskede.. Skulle vilja träffa nytt folk (gärna nya tjejkompisar)som bor här i närheten och hitta på skojiga aktiviteter.. Är relativt ninflyttad i Skärmarbrink/Blåsut och skulle tycka det var kul att lära känna folk som bor här i närheten; Enskede, Hammarbyhöjden, Sandsborg, Kärrtorp, Bagarmossen etc, men alla är förstås välkomna att höra av sig! Många av mina kompisar verkar för närvarande upptagna med att skaffa familj och är inte ute lika mkt som förr...

Jag har klättrat inomhus 1 gång på karbin och tyckte det var jätte skoj. Skulle gärna göra det igen, har dock ingen klätterkompis.. Man behöver ju inte alltid göra så avancerade saker, endagsaktiviteter går lika bra som längre turer/aktiviteter.

Förslag på aktiviteter:

- Promenad i stan eller natur
- Paddla havskajak
- fika
- bio
- baka/matlagningskväll
-tälttur + vandring i sthlmområdet
- klättra inne och ute
- träningskompisar inför Tjejklassikern -09 som jag har påbörjat i januari.

Är öppen för det mesta så hör av dig!
 
aktivitetskompis

Hej!
Tyckte ditt inlägg lät intressant. Är själv i ungefär samma situation och skulle tycka om att hitta på lite aktiviteter. Är sambo men han har inget större intresse i friluftaktiviteter eller liknande. Tyvärr bor jag inte i närheten, utan i Västerås så det är en bit bort. Jag är dock uppvuxen i närheten, i Farsta och har mina föräldrar där. Är 30 fast det syns och märks nog inte. Hade tänkt att göra en svensk klassiker men hann inte anmäla mig i tid till vätternrundan. Tänker dock simma vansbro och spring lidingö (har gjort båda förut) är ingen träningstok men tycker om att ha mål för träningen.
Tycker även om fika både i stan och i naturen.
Hör av dig om du är intresserad av att veta mer..
 
Hej!

Jag bor i Hägersten och är 36 år (men har flera vänner runt 30).

Även många av mina vänner är upptagna med sina familjer, så jag saknar ibland kompisar att hitta på saker med.

Jag är nog "lagom" äventyrlig, alltså inget extremt, men gillar att röra på mig, vara i naturen och hitta på nya saker. Springer ganska mycket (har planerat några lopp i år) och gillar att vandra. Skrev just ett inlägg om "singel-vandringar", just för att jag vill vandra en vecka i september och kanske hitta nya likasinnade vänner.

Gör inte tjejklassikern (än), men tänkte springa Lidingö tjejlopp i höst.

Vi kanske kan ses nån dag och se om vi "passar ihop".. :)
 
Hej!!

Vad kul att se att det finns fler tjejer i stockholmsområdet som vill ut göra saker.

Jag är en tjej på 33 som gillar att vara ute och prova på saker. Hittills har det mest blivit en till ett par dagars turer till fots, cykel, häst el mc. Klättrade lite innomhus för ett par år sen, vilket jag gärna gör igen.

För sommaren som kommer så känner jag mig sugen på att utforska stan från vattnet, med paddling och segling. Men är öppen för det mesta. Gärna där en liten hund kan följa med. Vore kul att ses och utveckla tankarna tillsammans. Är ni hemma i påsk så är jag öppen för förslag.

Hälsningar /Liv
 
Livis: Jag är i Sthlm i påsk. Det vore kul att ses och kanske hitta på nåt, men jag måste jobba endel och är osäker på om jag hinner.. Men vi kanske kan hålla kontakt här och bestämma nåt lite senare i veckan? Jag vet bättre framåt fredag.. Och kanske det finns fler som vill hänga med? Hundar är inget problem för mig, tvärtom!
 
Hej!

Jag vet inte om ni redan har träffats eller så men jag är 35 och frilufts - och sportintresserad. Har fjällvandrat en par gånger, skulle gärna paddla lite, gillar skidor, skridskor med mera. Hör gärna av er om ni vill ses. Kram
 
Hej!

Va roligt, jag följer också gärna med!

Tjej 34 år, bor i Sickla med friluftsintresserad sambo och en del friluftsintreserade kompisar men det är alltid kul att träffa nya hitta på -kompisar, speciellt tjejer!

Åkte årets sista skidor i Jämtlandsfjällen i påsk. Har just börjat träna mer cykling men är öppen för det mesta.

Om ni inte hann ses i påsk - vem vill ses för en kaffe nästa måndag (27e april)?
Vid Skanstull, till exempel?
 
Ingen har svarat så då blir det cykling ikväll istället för kafe och planering av möjliga aktiviteter!!
Om någon har lust att ses någon annan gång så är jag fortfarande intresserad!
 
Hej!

Jag ses gärna och tar en fika nån kväll. Skanstull passar bra.

Jag har inte varit härinne på några dagar, så missade förslaget om fika idag.

Jag funderar på att vandra 5-7 dagar i början av september, antingen i Sverige eller nånstans i Europa.. Någon som är intresserad av att hänga med? Jag bor helst i stuga/vandrarhem, men kan ev tänka mig tält. Det vore kul om man kunde börja planera något ganska snart isf.

Så hur får man till en träff här? Har inte riktigt koll. Kan man skicka telnr privat?
 
Skriver upp mig i tråden också. Är 26 år och bor i Nynäshamn, alltså några mil söder om Stockholm. Nybörjare på det mesta med friluftsliv men springer regelbundet och tränar en hel del annat också. Intresserad av det mesta man kan tänkas hitta på, som paddling (har paddlat havskajak några gånger), klättring (går gärna en nybörjarkurs), vandringar + vanliga "civila" aktiviteter också förstås.
Skriv gärna några rader till mig om ni vill hitta på nåt :)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Sarah1 Aktivitetskompisar i Jämtland Tjejforum 0
Åsa73 Aktivitetskompisar i Göteborg Tjejforum 9
Sarah1 Aktivitetskompisar i Östersunds- och Jämtlandstrakten Tjejforum 1
Lisa_ Älvsjö Träningskompis söder om Sthlm Tjejforum 2
ele Vänner & bekantskaper i Sthlm Tjejforum 0
Ida. Väninnor i Sthlm Tjejforum 9
Nettchen Kompis till tjejklassiker 2011 i Sthlm sökes Tjejforum 0
Pombe boxträningskompis i sthlm Tjejforum 0
Nolpan Sthlm Marathon 2008 Tjejforum 1
lirrran äventyrs sugna i sthlm? Tjejforum 2
efirattan Klätterkompis Sthlm/Uppsala Tjejforum 0
dammkornet klätterkompis i sthlm.? Tjejforum 1
astroturf Träningskompisar tri/multi nybörjarnivå Sthlm? Tjejforum 4
Gundi Letar efter frilufts- och klätterkompisar i Sthlm! Tjejforum 0
hannnah Letar efter frilufts- och klätterkompisar i Sthlm! Tjejforum 28
Dumletrollet Träningskompisar i sthlm (Sundbyberg) Tjejforum 2
Nillagig Klättrar kompis sthlm omr. Tjejforum 0
climbermaja Klättersällskap i Sthlm(nybörjare) Tjejforum 0
Österrike Klätter partner, Sthlm Tjejforum 2
stina_z Klätterkompisar i Sthlm Tjejforum 0
Kajan27 Klätterkompis i Sthlm Tjejforum 7
Tess77 söker träningskompis i sthlm... Tjejforum 9
Kajan27 Golfkompis i Sthlm Tjejforum 2
tarjis träningskompis i sthlm sökes Tjejforum 1
Skogsrån Klättring i Sthlm Tjejforum 0
javi klättring sthlm klätterverket Tjejforum 2
jordenrunt kajaktursarrangör sthlm efterlyses ?! Tjejforum 3

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.