STF Abisko ledarledda vandringar

Hej,

funderar lite på att fjällvandra för första gången i sommar och hittade STFs vandringar på Kungsleden. De två som verkar intressanta är "Kungsleden Max 35 Abisko-Kebnekaise" och "Den första fjällvandringen" där den senare kanske är att föredra då jag inte behöver köpa så mycket utrustning men den första borde ha mer personer i min egen ålder då jag är 28.

Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa är dom att rekommendera?

//Jonas

Hej,

funderar lite på att fjällvandra för första gången i sommar och hittade STFs vandringar på Kungsleden. De två som verkar intressanta är "Kungsleden Max 35 Abisko-Kebnekaise" och "Den första fjällvandringen" där den senare kanske är att föredra då jag inte behöver köpa så mycket utrustning men den första borde ha mer personer i min egen ålder då jag är 28.

Är det någon som har erfarenhet av någon av dessa är dom att rekommendera?

//Jonas

har inte egna erfarenheter ,men ja tycker det är bara tuta och köra "till topps"

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
"Vi är alla barn i början" heter det ju. Tror det kan vara smart att hänga på ett dylikt arrangemang bara för att prova lite löst. Är säkerligen lärorikt och inspirerande för ett eventuellt fortsatt fjällvandrande i framtiden. Man lär sig bäst ute i fält!

Lycka till!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips