Spara ca.900:-

Ett tipps!

Köp inte Meindl i sverige, köp dem från tyskland(www.globetrotter.de).
Man ska inte gynna svenska handlare som tar svinaktigt betalt...Ett par Island pro kostar i sverige 2400:-
På globetrotter kostar de ca.1500:- och damversionen lite mindre ändå. Visst är det sjukt!
Fraktkostnaden är ca.100:- men slår man sig ihop några stycken blir det inte mycket. Att reklamera kängor direkt till tillverkaren är inga problem har jag hört.
Så in och testa dem i svensk butik, men beställ dem inte där.
Lycka till!

Håller med...

Jag håller med fullständigt. Jag provade först ett par Meindl Taiga i Sverige för att vara säker på rätt stl. Därefter beställde jag snabbt och smidigt från http://www.globetrotter.de. Via mail fick jag först veta att de inte hade just Taiga men att de kunde ta in den modellen. Där jag bor var dyraste priset ca 2300:- och det billigaste 2000:-, i Tyskland fick jag ge ca 1400:-och fick dem då levererade till dörren (efter bara åtta dagar från det att jag la beställningen) utan extra kostnad.

Så kolla storleken i Sverige men beställ från Tyskland.

Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
...det blir också roligare om man i den svenska butiken säger att man "bara" provar skorna... bara för att sedan beställa dem på nätet! Testa!?

;-)

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.